Nu har vi börjat

Första gymbesöket skedde i dag. Sambon och jag ska träna ihop. Tur är väl det. Jag tycker det är så trist att gymma. Har alltid tyckt. Det roliga ligger i att träna ihop. Sedan finns det såklart att andra delar i träningen som jag mår bra av. Kroppen känns bättre, man mår bättre, det är trots allt skönt att ta i när man tränar. Det är dessutom skönt efteråt. Men faktum kvarstår, jag har aldrig tyckt det varit lika kul att gymma som att träna golf, spela golf, cykla mountainbike över stock och sten (slutat med det dock) eller att springa (minns träningen med glädje) eller t o m gå stavgång. Jag är helt enkelt ingen gymmänniska. Men nu ska vi ju träna ihop, sambon och jag, det gör att jag trots allt ser fram emot en vinter med många gymbesök.

Så här ser gymet ut dit vi nu börjat gå. Inget hårt besökstryck. Tvärt om. Idag var vi själva mest hela tiden.

image384

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag är tveksam till att du kommer tycka att det är skönt när du vaknar med en djävulsk träningsvärk imorgon ;)

2007-10-14 @ 13:45:29
Postat av: Richard

"Den här maskinen med gula stolar som man ser i mitten av bilden bör väl passa mig bra" kan man nästan höra dig säga lite halvhögt innan du sätter dig ner och "tränar" en timme med en kaffekopp på bordet bredvid. ;-]

2007-10-14 @ 14:00:54
Postat av: Cecilia

Duktigt! Har du ett bra träningsprogram att följa?

Postat av: Golfer

Peter: Nejdå, ingen fara. Duttade mest idag.

2007-10-14 @ 19:11:22
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Richard: har du pratat med sambon? ;-)

2007-10-14 @ 19:12:43
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Cecilia: Träningsprogram? Nja...vi får nog ta det via mail ;-)

2007-10-14 @ 19:14:15
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Jöran

Hej, tränar själv på gym 2 till 3 dagar per vecka när inte golfen tar all tid. Första månaden på hösten efter golfen är det segt, mycket segt. Sakta börjar det komma o sedan blir det en längtan till gymmet. Bra att damen följer med. Alltid lugnare hemma när båda får utöva saker ihop. Sikta in dig på de stora musklerna som bål o rygg. Till sommaren slår du 30-40 meter längre eller......

2007-10-17 @ 20:06:21
Postat av: Christina W

Richard
Den där gula maskinen var den sambon nyttjade mest.

2007-10-19 @ 08:25:17
URL: http://metrobloggen.se/godmat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0