Don't kill the messenger

Det var det där om ryktet om att Vijay testat en Callawayspoon som gick 30 meter längre. Jag tror på det nu lika lite nu som när jag hörde det, men det intressanta är ryktet i sig. Vem har skapat det och varför? Är det en missuppfattning? Beror det på att Vijay testat Callaway? Eller är det ett elakt, men planterat, rykte från Callaway?

För att kolla om ryktet även fanns på andra sidan Atlanten ställde jag en fråga på www.golfwrx.com om ryktet. Och jag fick direkt på tafsen:

"I gotta say the story is somewhat ridiculous".

"Do people not realize how far VJ hits his driver?"

         
"Talk sense man!!"


Man sansade sig dock snabbt och insåg att man inte ska skjuta budbäraren. Diskussionen tog sedan fart och det surras nu en hel del i tråden. Mycket handlar om det faktum att Callaway fiskar efter fler toppspelare att ta in i sitt stall. Det kan mycket väl vara så att Vijay fått ett erbjudande från Callaway. "Money talks" upprepar man i tråden. Och så är det nog på den nivån.

Att Vijay däremot ska ha slagit 30 meter längre med en spoon än med en driver, det tror ingen på. Det avfärdas även som stört omöjligt för en tourspelare att göra det.

En slutsats av detta är väl i alla fall att ryktet inte finns på andra sidan Atlanten.

Den som vill läsa och följa tråden kan göra det HÄR.

Kommentarer
Postat av: jöran

Fantastiskt hur ett rykte kan ta sådan fart. Snart har väl Callaways kurs gått upp 12%. Ni köpte väl aktier när
bloggen publicerade ryktet om 30 meter.
Själv har jag beställt en 4:a på 17 grader. Kanske 10 meter i förbättring...eller?

2008-01-25 @ 08:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0