Bye, bye G5

Jag har genom åren sålt många begagnade golfklubbor. Det har alltid känts bra. Skönt att bli av med en klubba som bara stått och skrotat en tid i garderoben. Dessutom inte fel att få några hundra i handen.

Igår sålde jag min Ping G5-driver. Det kändes annorlunda. Ungefär som att sälja en bil. För mig är det så att jag alltid får en personlig relation med den bil jag ägt. Sådär att jag vill klappa på den innan jag lämnar den och tyst säga: "Tack för den tid som varit. Sköt om dig." Så kändes det igår. Jag klappade lite på den och tackade för att den förändrade mitt spel från tee. För så var det under 2007. Jag skrev ett inlägg som handlade om en annan typ av spel, som syftade på att jag faktiskt slog längre än någonsin med G5:an.

Nu har den hur som helst fått ett nytt hem. Hos en officer. Det känns tryggt. Han kommer säkert att vårda den lika väl som jag. Lycka till båda under säsongen 2008!

image516

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0