En annan typ av spel

10 meter längre. 20 meter längre, eller kanske t o m 30 meter längre. Är det möjligt att helt plötsligt slå så pass mycket längre? Ja, det är det. I alla fall var det möjligt idag. Första rundan med nya drivern Ping G5 i bagen. Det var tänkt som en provrunda för att se hur originalskaftet kändes. Tanken har ju från det att jag såg annonsen om klubban på golf.se varit att byta ut skaftet mot ett annat mer anpassat till min sving. Just för dagen är alla dom tankarna borta. Skaften är inte vidare snyggt med sin grå färg, men vad tusan har det för betydelse om drivarna är så långa som idag.

Under dagens runda på Kallfors slog jag andra slaget på femte hålet med en järnsexa mot normalt en hybrid (motsvarande järnfyra) som jag aldrig når green med. På sjätte hålet slog jag en järnsexa in mot green mot normalt träfemma. Inte nog med det, järnsexan gick för långt. På artonde slog jag en för lång pitchingwedge in på green. Normalt slår jag järnsju in mot green på det hålet. På dessa hål spelade jag Srixon Trispeed. Om jag har att tacka drivern eller bollen för de långa utslagen vet jag inte. Skulle gissa att det var en kombination. Dessutom hade jag sällskap av en trevlig AIK:are och en trevlig Djurgårdare i bollen. Det kan också att inverkat på spelet. I alla fall blev jag peppad av att få höra "vilken drive!" efter utslaget på sjätte hålet. Jag är ju van vid att slå kortast i bollen när jag spelar med andra på ungefär samma hcp-nivå och då får man inte höra sådana spontana yttringar om det inte handlar om en kommentar av en drive som går rätt upp i det blå eller rakt ut i skogen.

Trots sex koppsnurrar blev det 34 poäng. Var verkligen som att spela en helt annan typ av spel än jag är van vid.  Hoppas att längderna håller i sig framöver.

image110

Halfwayhouse på Kallfors GK

Kommentarer
Postat av: David

Suveränt! Jag får väl hoppas på samma effekt, har ju redan klubban, saknar bara bollen...

2007-04-29 @ 21:58:59
Postat av: Golfer

David: Ja, det var för himla kul. Svingade bra idag visserligen, men det kan också ha med klubban att göra. Det går dock att slå snett med klubban också. Det provade jag också ett par gånger. Men det är glömt nu.

2007-04-29 @ 22:18:28
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: boena

Inte fel med ett halfwayhouse! Önskar vi hade haft det på hemmaklubben så man kunde ta sig en Hennesy som er klubb så vackert skyltar med ;)

Ha de gött och tack för en härlig golfblogg som håller mig up-to-date.

2007-05-01 @ 15:37:11
Postat av: Golfer

boena: Roligt att du hittat hit och tack för de uppskattande orden.
Ja, det lilla huset är fint och dessutom bemannat med trevliga ungdomar. Henneyn brukar jag dock hoppa över. I alla fall när jag besöker det här huset.

2007-05-01 @ 22:09:04
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0