Ny runda, nya tankar

Gårdagens runda var inte mycket att skryta med, men idag var en ny dag och nya tag. Vi blev bara en tvåboll efter att en kamrat lämnat återbud i sista stund. Något hade dykt upp på jobbet. Det är sånt som händer. Sånt som inte händer däremot, eller snarare inte får hända, är när man bokar in en golfrunda samma dag som frun fyller år. Det gjorde en kamrat häromveckan. Han hade glömt bort att frun fyllde. När han väl kom på det lämnade han återbud. Jag undrar om han berättade för henne att han egentligen hade glömt hennes födelsedag och istället bokat in en dag på banan med polarna. Jag lär väl aldrig få veta. Och ingen annan heller.

Tillbaka till dagens runda tillsammans med den färgstarke reklammannen (tack för en trevlig dag på banan!) Perfekt väder och helt tomt på banan efter att vi rusat igenom en treboll på sjätte hålet. Idag fungerade mitt spel bättre än igår. Kanske inte puttarna, men väl i övrigt. 31 poäng jämfört med gårdagens bottennapp på 25 poäng.

Passade på att stilla en tanke som malt i mitt huvud sedan den där demo-dagen på Brollsta för några veckor sedan. Jag testade då nya Cobra Speed LD. Idag lånade jag en sådan och tog med ut på banan. Här är mina intryck:
  • Klubban låter HÖGT. Så högt att det känns i öronen efteråt. I alla fall när man inte träffat helt rent. Det är inte bra. Det ska inte vara så att man står och tänker på skärande ljudet som snart kommer att tränga in i öronen när man står där och förbereder ett slag.
  • Den gick möjligtvis något längre än min Ping. I alla fall på ett hål. I övrigt ingen större skillnad.
  • Det går att slå snett och träffa orent även med denna klubba. Jag hade en tanke om att det skulle vara omöjligt med den stora träffyta som klubban har. Så fel man kan ha.
  • Även orena träffar hittar fairway, på något konstigt sätt. Nästan alltid i alla fall. Lyckades på hål fem slå en rejält skuren drive och tappa 30 meter i längd mot ett normalt rent slag med min Ping.
  • Vid träffar på tån känns det som om klubban vrider sig. Då känns det att skaftet är i mjukaste laget även om jag spelade med den modell som Cobra rekommenderar till min sving.
Blir det för mig till att investera i en Cobra? Nej. Så var den tanken borta ur huvudet. Tack för det. Jag trivs ju bra med min Ping G5. Men bara för skojs skull slog jag ut på två hål med kamratens Callaway FT-i. Och vad blev resultatet av de slagen då? Självklart att en ny tanke fastnade i huvudet. Båda slagen var spikraka och långa mitt i fairway. Kanske inte längre än ett bra slag med Ping G5, men så raka som slagen var så föddes såklart tanken att detta kan vara den klubba som kommer att revolutionera mitt spel. Få mig att inte missa en enda fairway. För med den klubban kan man väl inte missa? Eller kan man det?

Kommentarer
Postat av: Dan

Testade Cobras olika klubbor när de var på min hemmaklubb för demo.
Det generella intrycket var "jäklar vad lättslagna!". Föll för en hybrid 20 gr. Annars var det lätt o trilla dit på både drivern o järnklubborna. De väcker mycket tankar, alla dessa demodagar...

2007-06-08 @ 08:26:07
Postat av: Golfer

Dan: Dom gör ju det. Likadant varje år. Man lär sig aldrig, däremot lär sig företagen. Särskilt Cobra, som jag skrev om i inlägget från Brollstas demo-dag.
Kul att du hittat hit, förresten.

2007-06-08 @ 09:28:49
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Johan

Klart att du skall byta driver ;-) ! Men tänk på att nästa år kommer något ÄNNU bättre... Går fortfarande själv i valet och kvalet eftersom shopen hade stängt när vi kom in häromdagen.
Trevlig helg!

2007-06-08 @ 13:31:25
Postat av: Golfer

Johan: Haha...jo jag vet...men det är låångt kvar till nästa säsong. Och en bit kvar till augusti/september då Ping förväntas komma med en ny serie.
För dig däremot är det väl ingen tvekan. Bara att köpa. Det skaft du hade i demoklubban funkade väl bra.
Klubbor kan man inte ha för många. De som inte får plats i bagen kan alltid stå i garderoben. :-)
Trevlig helg.

2007-06-08 @ 13:50:13
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0