Bollar att prova

Säsongen närmar sig även om det är svårt att tro med en dryg decimeter snö utanför fönstret. 12 mars. Inom en måndag borde det gå att spela även på banorna i mitt närområde. Hörde av kamraten i Skåne att greenerna var nyklippta redan förra helgen. Sedan dess har jag inget hört. Undrar om dom det inte är så att det vitt på marken även där i söder, trots nyklippta greener.

Med ny säsong kommer suget att testa nya bollar. Jag kan liksom inte låta bli. Särskilt inte om bollarna är gratis. Det landade ett paket idag från Callaway. Tidigare har jag ju fått några bollar från Bridgestone.

De som ska ut på banan för test är de för året nya bollarna Big Bertha Diablo och Hx Hot Plus. Kanske blir det också till att testa den nya Hx Pearl-bollen. Dessutom fanns det  med några Tour iX i paketet.

Första intrycken av bollarna efter några inomhuputtar är dessa:
Big Bertha Diablo: mycket mjuk boll, märkbart mjukare än Srixon AD333, som jag jämförde med
Hx Hot Plus: jämförde med de äldre Hot-modellerna och denna är mjukare eller ger i alla fall ett mer dovt ljud med puttern
Tour iX: detta är den hårdare och normalt okcås den längre varianten av tourbollarna, de låter "klick" med puttern



Ska bli kul att testa dessa på banan. Snart är vi där.

Kommentarer
Postat av: Peter Norén

Golfer: Kan garantera dig att både greener, fairway och tee var nyklippta och gröna. Skall till och med säga att jag var förvånad över hårdheten på greenerna! [Nej, det var inte tjälen!]

2009-03-13 @ 17:16:55
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Golfer

Peter: Jag tvivlar inte, är bara avundsjuk...men undrar samtidigt om ni inte fick snö nu i veckan när vi fick 2 dm.

2009-03-13 @ 18:55:07
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0