Vidare i Stadiumgolfen

Det blev som väntat en hård match igår. Det är ju inte helt lätt att lämna 34 slag till motståndarlaget. UTE och jag lyckades i alla fall besegra våra motståndare, men det krävdes fyra särspelshål innan matchen var slut.

Min match var över på 15:e hålet. Jag måste säga att jag spelade riktigt bra. Bra drivar, bra puttning och chippning. Om jag räknar in de skänkta puttarna landade jag på 37 poäng. 19 poäng ut och 18 in. Och en birdie blev det, men då var matchen redan avgjord.

Även om jag var den som fick lämna mesta slag (24) till min motståndare så var det UTE som hade den tuffaste matchen. Inför sista hålet var det lika, men hans motspelare hade slag på sista hålet och lyckades vinna vilket innebar att det bara vara att gå vidare med foursome. Vi gjorde fyra raka par och sedan var matchen över. Kul. För oss.

Vädret, det vi trodde skulle bjuda på regn och blåst, blev riktigt bra. Uppehåll, nästan ingen vind och faktiskt lite sol också några minuter. Lika förvånande som att UTE slog bort fyra bollar under rundan.

Läs mer HÄR.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Grattis och lycka till även i fortsättningen....

2009-06-03 @ 08:11:50
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Bombmannen

Det är rätt kul med sudden i foursome, men kan bli riktigt jobbigt för förlorande laget. Inte kul att duffa ett inspel eller missa en kort putt.

2009-06-03 @ 08:19:08
Postat av: Golfer

Jocke: Tack.

--

Bombmannen: Visst är det. Motståndarna gjorde i mina ögon ett taktiskt misstag. Dom försökte nå green på två slag med en träfemma för att den med högst hcp i laget skulle slippa slå över vatten. Det hade varit bättre att spela fram och runt vattnet. Träfemman slogs snett med vattenbesök som resultat. Efter dropp puttade dom för bogey. En bra långputt som tog i hålkanten. Eftersom motståndarna hade slag på oss hade putten räckt för fortsatt spel på nästa hål. Men så blev det nu inte.

2009-06-03 @ 08:28:25
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Peter

19+16=37? ;)

2009-06-03 @ 09:59:39
Postat av: Golfer

Tack Peter. :-)

2009-06-03 @ 10:03:46
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: UTE

Det var halva årsförbrukningen och frågan är vem som "snodde" bollen på första hålet då jag fick till en bra träff i rätt riktning?

2009-06-03 @ 13:39:08
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0