Tillfälligt vatten

Jag trotsade regnet. Elva hål blev det. De första sex på Kallfors 18-hålare och se sista fem på 9-hålaren. Det var inte helt behagligt så några 18 hål blev det inte. Det regnade mycket. Med tillfälligt vatten mest överallt blir golfandet inte så kul som det är annars. Dessutom fick jag efter två timmars golfande tillfälligt vatten även innanför regnkläderna. Det är vare sig kul eller behagligt. Lite besviken är jag allt på Cross regnkläder. Nog borde de tåla mer regn. Två timmar är ju bara en halv runda.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Två timmar var dåligt. Mitt Galvin Green ställ är bättre.....Gick det att korsa ovanstående flod utan att få vatten upp till knäna....

2009-06-14 @ 21:11:03
URL: http://sicutmorisest.blogg.se/
Postat av: Era

Hur bra är Kallfors på att återhämta sig efter ett sånt här regnväder? Vi ska spela där på torsdag och enligt prognoserna ska det komma en 5mm regn till under början av veckan nu.



Spelade där en gång i höstas och då var det riktigt surt på sina ställen.

2009-06-14 @ 21:12:32
Postat av: Golfer

Jocke: Jodå, det gick. Nästa ställ tror jag blir ett GG eller Peak.

---

Era: Bilden är tagen på niohålaren. Så såg det inte ut någonstans på de sex hål jag spelade på 18-hålaren. Jag gissar dock att banan är riktigt, riktigt våt. Risken finns att den inte hinner torka upp till torsdag, särskilt om det kommer mer regn. Banan är på sina ställen ganska regnkänslig.

2009-06-14 @ 22:44:53
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Niklas

Vad tycker greenkeeper om detta att folk traskar runt på banan och lämnar efter sig djupa fotavtryck som är svårläkta.



1. Dumt av grennkeepern att inte stänga banan.

2. Oansvarigt att spela och orsaka skader som tar ca 2 - 3 veckor att läcka.

2009-06-15 @ 11:55:23
Postat av: Golfer

Niklas:

Så som det ser ut på bilden såg det såklart inte ut överallt på banan. Dessutom flyttade jag bollen till lägen som inte var dränkta i vatten.

2009-06-15 @ 12:41:35
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0