"Och han vann massor av pengar"

Ibland tycker jag det fokuseras för mycket på prischeckarna inom golfen. Visst är de galet stora, men pengarna får inte ta plats framför prestationen.

Jag läste idag att Stenson skänker 100.000 dollar till välgörande ändamål. Det gillar jag. Hoppas det uppmärksammas på fler ställen än bara på golf.se. Gärna på samma nyhetsplats där det annars står om de stora prischeckarna.

Sedan går det  alltid att ha åsikter om vad män och kvinnor med förmögenhet borde göra med sina pengar. Det går också att ha en uppfattning om hur mycket de borde skänka och till vilka eller för vad, men det tycker jag inte man ska ha. Istället ska Stenson (och andra) helt enkelt bara ha en eloge för den insats de gör i välgörande syfte.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Absolut. Bra av dom att skänka då och då till olika saker. Kan ju även vara ungdomsgolf någon schysst tävling eller dylikt också förutom ren välgörenhet....

2009-06-04 @ 19:16:05
URL: http://www.sicutmorisest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0