Saker man funderar på

För drygt tre år sedan släppte Bridgestone ut bollarna e5 och e6 på marknaden. Jag provade såklart båda. E5 spelade jag ganska mycket säsongen 2006. En tvådelsboll med urethanskal. Hög bollbana och tillräcklligt med stopp på greenerna för mitt spel. Lite för hård bara. E6 var betydligt mjukare. De får slag jag lyckades slå med den bollen innan jag slog bort den (på övningsfältet!) visade att den inte gav mig tillräckligt med längd.

Under 2008 kom uppföljarna, e5+ och e6+. Eftersom jag tyckte e5 var lite väl hård hoppades jag mycket på e5+ när det talades om att den skulle vara mjukare än föregångaren. Och så kom den. Och jag provade den. Och märkte ingen skillnad alls. Ingen. Därför sökte jag runt på nätet efter både fakta och subjektiva uppfattningar om skillnaden mellan e5 och e5+. Några fakta om skillnaden hittade jag inte och de subjektiva uppfattningarna kunde inte ge svar på skillnaden mellan e5 och e5+.

Men nu vet jag....


Så här är det eniigt Bridgestone:

There are 2 big differences.

1. e5+ has larger and softer core than e5

2. Dimple. ( e5+ has 330 seamless dimple, previous had 432 seamless)

Kommentarer
Postat av: David

Så det fanns en skillnad mellan vanlig och + alltså! För mig fungerade e6 utmärkt, men blev besegrad av ett par andra förra året, främst Trispeed. Men minst ett dussin e6 ligger nog kvar i förrådet...blir bra till de första vårrundorna! Har du valt Portugalbollar?

2009-01-16 @ 23:15:35
Postat av: Golfer

David: Nej inte helt klar över valet av bollar ännu. Har plockat fram en blandning av det säkra kortet NXT Tour, chansningen AD333 och nykomlingen B330 RX. Återkommer när jag landat.

2009-01-17 @ 15:36:46
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0