Intensiva förberedelser

Nästa söndag, den 25:e, bär det av till Portugal och UTE International 2009. För mig årets viktigaste och på många sätt roligaste tävling. 16 "gubbar", sex golfdagar. Det blir mitt femte deltagande av sex möjliga.

Att vara borta från jobbet när alla andra arbetar som mest kräver framför allt två saker:
1. En förstående chef
2. Intensivt arbete före avresan

Den förstående chefen har sedan länge beviljat min ledighet. Just nu pågår de intensiva förberedelserna i form av mycket jobb. Jag hann dock sticka emellan med ett besök i golfbutiken Golf International i Stockholm igår. Behövde ju nya skor. Efter et halvtimmes provande där Adidas, Nike och Ecco han besöka mina fötter gick jag till slut därifrån med ett par FootJoy för 2.000 kr. Ska prova i lugn och ro innan jag bestämmer mig för om jag ska behålla dem.

Med från butiken "fick" jag också ett par FootJoy-strumpor (Lanner fanns inte i min storlek) och ett par regnbyxor från Cross. Regnbyxor? Behövde jag ett par till? Ja, tydligen.

Kommentarer
Postat av: David

Det är alltid lika kul när man "får" med sig saker från en golfbutik :)

Lycka till med skorna!

2009-01-13 @ 22:14:26
Postat av: Anders

Hur är det med frugan, måste inte hon vara förstående? eller är hon med?

2009-01-14 @ 08:37:16
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Jocke

Lycka till med golfen, resan och den nya utrustningen bra avundsjuk är jag måste jag erkänna. Så härligt det skulle vara i dessa tråkiga vintertider att komma iväg på något sådant.

2009-01-14 @ 18:43:11
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Joakim

Får vi då se lite nytt i din rese-blogg?!

2009-01-14 @ 21:42:29
Postat av: Golfer

David: Visst är det. :-)

---

Anders: I sådana butiker går jag själv och hon är mycket förstående.

---

Jocke: Tack, ja jag ser verkligen fram emot resan. Räknar ner, men mycket som ska hinnas med före avresan.

---

Joakim: Ja, planen är att mobilblogga i en reseblogg, men det blir en ny reseblogg eftersom jag bytt abonnemang och tror inte jag kan logga in på den gamla resebloggen via mobilen. Ska kolla närmare på det där i helgen.

2009-01-14 @ 23:36:41
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: bombmannen

Vilken setup i bagen blir det som får förtroendet att åka med?

2009-01-15 @ 11:17:10
Postat av: Golfer

bombmannen: Det kommer nog något inlägg om det kommande vecka. Klubborna är klara, återstår att landa vilken bag som ska med och vilka bollar. Utöver B330 RX då såklart.

2009-01-15 @ 19:50:21
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0