Bagen är packad

Sådärja, då var den roligaste packningen avklarad. Packa kläder kan väl vara kul det också, men visst är det roligare att plocka med klubbor och bollar. Putsa, välja, packa in.

Så här ser bagen som åker med ut:

Klubbor:

Driver: Ping G10 (12 grader)
Fairwaywoods: Callaway Fusion, #7 (21 grader) och Ping G10, #5 (18.5 grader)
Hybrid: Mizuno MX 950, #4 (23 grader)
Järn: Mizuno MX 950, j5-pw och Callaway X-20, j4
Wedgar: Mizuno MX (51 grader och 56 grader)
Putter: Pinfire Freedom CS, blå

Bollar:
Titleist NXT Tour (6 st), säkert val
Srixon AD333 (4 st), chansningen, kan vara en vinnande boll
Bridgestone Tour B330 RX (6 st), nykomlingen

Bag:

Ogio, Kingpin

Kommentarer:

Bagen var inga problem att välja. Detta är den bästa uppsättning klubbor jag någonsin haft.
Bollarna var knepigare. Man ska ju helst spela på samma boll hela tiden. När man spelar på hemmaplan brukar jag inte följa det rådet utom på tävling. Nu är ju UTE International tävling så därför borde jag ju hålla mig till samma boll hela veckan. Jag tror ju mycket på B330 RX, men jag vågar inte satsa helt på den bollen. Jag har ju inte spelat den särskilt mycket. Dessutom vet man ju inget om vädret. Är det kyligt spelar jag nog gärna på en mjukare boll, som AD333.
Därför fick det bli en mix i bagen. Vilken boll jag öppnar med beror på väder, känsla och dagsform. Förra året öppnade jag på Srixon Trispeed, men bytte efter åttonde hålet till NXT Tour som jag spelat mycket på och som jag gillar.

Återstår att dyka in i garderoben och välja kläder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig läsning!

I morgon skall jag ut i förrådet och plocka ihop min bag. Blir mycket Wilson och de nya bollarna anlände i veckan. Blir ingen chansning där. Spelar som vanligt på Titleist NXT Tour och den nya modellen. Sägs vara en vinnarboll i år och du skall se texten på bollarna!

2009-01-17 @ 21:23:13
Postat av: Golfer

Ska bli kul att se de bollarna!

2009-01-17 @ 21:28:55
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Peter Norén

Fairway woodsen ligger inte de vädigt nära varandra - baar 2,5 grader som skiljer? Sedan ligger fw #7 och hybrid bara 2 grader ifrån varandra och j4 därtill. Är inte detta ett väldigt tight längd spektra?

2009-01-18 @ 08:33:41
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Golfer

Peter: Ja, det ser ut så på papperet, men det funkar kanon.

j4 är en "skogsklubba" och används i "hårds lägen", när det ska slås låga slag och ibland även på tee på par treor.

Hybriden går högre än j4 och är betydligt bättre på fairway och i ruffen.

Trä 7:an går bra mycket längre (15 meter?) än hybriden. Bra från fairway och ruffen. Det senare är en bonus.

Trä 5:an är ny och framför allt tänkt från tee som alternativ till drivern. Från fairway tror jag inte det skiljer så mycket jämfört med trä 7:an, men från tee är det skillnad, den hamnar mitt emellan drivern och trä 7:an.

2009-01-18 @ 08:41:15
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: David

Bra bag! Kloka bollval också:)

Det ska bli spännande att höra hur RX är i förhållande tll de övriga. Hoppas du får svenskt sommarväder så att jämförelsen blir ännu bättre/enklare!

2009-01-18 @ 10:54:29
Postat av: bombmannen

Inget avudssjuk alls...

Ha det så gott nu!

2009-01-18 @ 14:36:40
Postat av: Janne Örebro

Jag tror det är viktigare med en bra bollträff, än fina bollar. Vi får se nästa vecka hur det artar sig. Spännande skall det bli.

Lagledaren för de gamle.

2009-01-19 @ 16:54:35
Postat av: Golfer

Tack för alla hejjarop! Och Janne, det tror jag också, men den som kan kombinera bollarna med bra bollträff tror jag har en fördel. ;-)

2009-01-19 @ 19:15:33
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Joakim

Jag tycker du ska ta den röda puttern ;-) Det blir en bra kontrast mot Mizuno-blå. Även om Miuno är det enda alternativet.

2009-01-19 @ 23:10:56
Postat av: Golfer

Joakim: Tack, men det blir den blå.

2009-01-20 @ 21:40:26
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0