Hemma igen



Då var UTE International över för i år. Tänk så fort en vecka går när man har roligt. 126 golfhål spelade. Sju rundor, eller fem rundor och två niohålare. Det blev ingen vinst i år. Heller. Men vad gör det, jag hade roligt och spelade trots att jag "bara" kom femma ganska bra. Hade ingen riktigt dålig runda även om det inte kändes lika stabilt varje dag.

Första dagen fungerade det långa spelet väldigt bra, det var sämre med wedgar och puttning. Sedan hämtade jag upp puttningen och vågade börja lita allt mer på att den puttinglinje jag tog ut verkligen stämde när jag stod över bollen. Mot slutet av veckan tog sig wedgespelet, men med regnet försvann första dagens bra fairwayslag. Nåja, varierande spel får man leva med såhär mitt i vintern.

Vinnare i år blev kamraten, tävlings- och reseledaren UTE. Han spelade jämt och stabilt hela veckan. Framför allt puttade han bra. Det beror nog på att han har ett golfrum hemma med puttingmatta. Och att han tränat.

Jag kommer lägga upp lite bilder från resan här på bloggen och jag antar att UTE kommer att göra likaså på sin blogg http://ute.blogg.se.

Kommentarer
Postat av: bombmannen

Välkommen hem får man väl säga.

Väntar mig ett utförligt inlägg om golfbollarna du hade med dig ner. Lite spänd över ditt utlåtande av RX, då jag förstod att den kanske inte passade dig som handsken på denna resan

2009-02-02 @ 21:07:09
Postat av: Andreas Åman

Du spelade med lite olika bollar, vilken fungerade bäst under veckan?

2009-02-03 @ 08:09:57
Postat av: Anonym

Hej Golfer och tack för en trevlig vecka!

Har just sänt över sammanställningen efter veckan så det är bara för dig att börja analysera.

Tack för de fina orden också och det är som du skriver en jämn vecka utan några toppar eller dåliga rundor. Dessutom kom puttningen igång och det är ju viktigt.

Hälsningar

UTE

2009-02-03 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0