Bollsnack

Spelade de första hålen för säsongen i helgen. Kunde såklart inte hålla mig att spela med några olika bollar. Ville ju gärna känna på de nya bollarna från Callaway. Nu gjorde ju banans skick inte bollarna rättvisa. Inte min sving heller förresten. Men i alla fall, ta det för vad det är värt, här är några intryck:

Callaway Tour iX: Lite hårdare boll än jag är van vid att spela på, men en boll jag absolut kan lära mig trivas med. Lära mig, för det handlar om att hålla sig till denna boll om den ska finnas i bagen. Att hoppa mellan denna och de mjukare tvådelsbollarna tror jag är mindre bra. Bra stopp på greenerna. Klick vid puttning. Bra längd.

Callaway Big Bertha Diablo: Mjuk och skön boll med alla klubbor. Fick intrycket av att den hade hyfsat med stopp utan att ha urethanskal. Kanske lite mycket spinn med driver och järn, men det är mer en känsla och knappast "testat och bevisat" genom de få slag jag slog med denna.

Callaway Hx Pearl: Mjuk kompression. Lång boll med min sving.

Callaway Hx Hot Plus: Betydligt mjukare än tidigare modeller. Upplevde dessutom att den stannade snabbare på green än jag är van vid att Hx Hot gjort tidigare, kan ju vara önsketänkande och inbillning. Denna boll vill jag absolut spela mer.

Bridestone Tour B330-RX:
Det ÄR en skön boll. Går långt dessutom. Ska bli kul att spela med denna kommande säsong.

Kommentarer
Postat av: David

Trevlig läsning! Jag köpte Nike Vapor idag. Ska premiärspela imorgon. Den ska, tillsammans med RX, utmana Trispeed. Jag är lite sugen på Diablo också, och kanske HX Hot Plus efter det du skrev!

2009-04-06 @ 20:19:12
Postat av: Golfer

David: Hör av dig och berätta hur du upplevde Vapor. Ska bli kul att höra. Hx Hot Plus tror jag blir en utmanare till Trispeed. Lite hårdare kompression, men lite mjukare att putta på....utan att ha gjort direkt jämförelse.

2009-04-06 @ 21:04:55
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Jag är nominerad till veckans blogg hos http://nenno.blogg.se/2009/april/veckans-tavlande-ar.html#comment



Rösta på mig om du tycker jag förtjänar det, hade gjort mig sjukt glad :)

2009-04-06 @ 21:11:15
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Jocke

Nu blir jag ju riktigt sugen på att testa HX Hot Plus också efter detta inlägg. Har tidigare upplevt den som lite väl hård och dessutom dåligt stopp/bite på greenerna. Om detta är förbättrat så hmmmmmm.........

2009-04-07 @ 08:19:35
URL: http://sicutmorisest.blogg.se/
Postat av: Andreas Åman

Jonas vart spelade du i helgen? Järna eller Kallfors?

2009-04-07 @ 08:56:12
Postat av: Golfer

Jocke: Samma här, men det har hänt grejer. Stoppet tror jag dock är lite sämre än Hx Hot Bite.

---

Andreas: Järna GK

2009-04-07 @ 22:21:11
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Patrik Whippet

Hej Läste din blogg efter det att Cris vidarbefodrade den. Ett tips ifrån mig till dig är att uppsöka Brejan så kan han berätta för dig vilken som är den ultimata bollen för dig avseende spin längd etc. Han har hjälpt mig både med klubbor och bollar och är en riktig klippa Mvh Patrik

2009-04-08 @ 17:02:10
Postat av: Golfer

Patrik: Tack för tipset. Jo, jag har hört mycket gott om Brejan. Jag är dock lite skeptisk till hans "ballfitting" eftersom hans bollurval är begränsat. I alla fall tror jag det. Kanske läge att kolla upp hur det egentligen förhåller sig.

2009-04-08 @ 21:56:21
URL: http://golfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0