Flow!

När jag stod på rangen och värmde upp inför förra helgens runda kändes det så bra. Så mjukt! Så harmoniskt! Så enkelt! Ute på banan var det inte lika mjukt, då var jag tillbaka i "normal form".

Efter rundan kom jag att prata svingteknik med mina spelkamrater. Fick då veta att Anette hade stått och tittat på mig på rangen och slagits av att det såg så bra ut. Hon trodde att jag sänkt mitt handicap rejält sedan vi spelade senast. Hon hade sedan noterat att jag spelade helt annorlunda på banan. Hennes man Jonas fyllde i och sa att jag provsvingar så snyggt och rätt, men sedan svingar jag med armarna när jag ska slå på bollen.

Det är inte så ofta jag får svingtips. Jag har dock fått det av Jonas en gång tidigare och det var för ett drygt år sedan. Den gången gällde det min puttning och mitt puttinggrepp. Jag lyssnade på vad han sa och har sedan dess bara puttat bättre och bättre (inte minst idag med den nya, blåa puttern!).

Ute på banan idag försökte jag tänka på vad Jonas och Anette förmedlade förra helgen.
Och jag svingade så bra! Riktigt flow!
Hoppas det håller i sig så, precis som puttingtipsen gjort.


Trots bra spel och puttning missade jag denna birdieputt.

Kommentarer
Postat av: Rootas

Vem är du ?

Jag är också medlem på Kallfors som du verkar vara ;)



eftersom det är kallfors på varje bild nu :D

2008-10-26 @ 19:37:55
Postat av: Golfer

Rootas: Kul att du hittat bloggen. Jodå, massor av Kallfors på den här bloggen. Min hemmaklubb.

2008-10-26 @ 19:52:42
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Rootas

Japp, banan har varit fin i år, jag tillhör ju Junior gruppen med Magnus, kanske elite nästa år :D



hcp du då ?

2008-10-26 @ 20:52:26
Postat av: Golfer

Rootas: Då är du lite yngre än jag och har förmodligen bra mycket bättre hcp. Jag ligger strax över 12.

2008-10-26 @ 20:55:47
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Rootas

hehehe nej då, har 10, men ska ner till singel när som helst nu.



får man fråga vad du heter, känner igen dig som fan

2008-10-26 @ 23:17:56
Postat av: Golfer

Rootas: Låter bra. "Bara" att ligga i med träning under vintern. Ser du mig på klubben så kom gärna fram och hälsa.

/Jonas

2008-10-27 @ 19:46:10
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Rootas

Japp, :D

2008-10-28 @ 09:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0