Snygga järn

Nu finns dom i butik, de nya TaylorMade Tour Burner-järnen. Snygga på bild och snygga i verkligheten. De är visserligen ansedda som en tourmodell, men i nummer 241 (mars 2008) av Todays Golfer fick den silver av testarna i gruppen "game-improvement irons". Guldet gick till Ping G10. Tour-burner järnen hamnade därmed före t ex MacGregor MT OS, Nike SQ Sumo, Mizuno MX-950, Cleveland CG Gold och inte minst storebror TaylorMade Burner XD. Det borde tala för att Tour Burner trots sitt tourutseende är mycket förlåtande.

Idag höll jag i dem. Hade inte chans att svinga eller provslå, bara adressera. Snygga, smäckra med tunnare sula än jag trodde. För mig och min sving skulle en combo av Tour Burner och Burner XD troligen vara bäst, men jag tror inte TaylorMade ger den möjligheten. Dessutom skulle det kanske bli knöligt med "loftpassningen". XD-modellen är ju rejält strongloftad med t ex järn 5 som har 23 graders loft medan Tour-modellen är tradionellt loftad med 26 graders loft på järn 5.

image735
Klicka på bilden för att läsa mer om Tour Burner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0