Det kallar jag rea!

Slank in på Stadium (Sergelgatan i Stockholm) idag på lunchen. Inte visste jag att det var golfrea! Hur kunde jag missa det? Hyfsat stort utbud av reaklubbor. Hittade dock inget som jag kände att jag behövde. Alla priser var heller inte överdrivet låga, men rea var det.

När det gällde kläder var det annorlunda. Då var det verkligen riktig rea. Halva priset på redan nedsatta priser gjorde att man verkligen kunde fynda med lite tur. Och tur hade jag.

Jag har ju tidigare nämnt att jag tycker mig vara i behov av ett nytt regnställ. Istället för att jaga ett nytt, dyrt regnställ som skulle ha gjort ett stort hål i plånboken hade jag idag turen att hitta både byxor och jacka. Udda plagg visserligen, men vad gör väl det.

Jag köpte en svart Nike regnjacka i gore-tex. Hade kostat 2.749 kr, såldes nu för 650 kr.
Sedan blev det ett par röda Peak Performance regnbyxor också i gore-tex. Hade kostat 1.999 kr, såldes nu för 500 kr.

Det kallar jag rea-priser!


image670

Sedan blev det två Pringle-tröjor också. En för 200 kr och en för 300 kr. Och ett dussin Srixon AD333 för 199 kr istället för 299 kr. Inte illa det heller.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag har också passat på att fynda på rean... Usch vad mycket pengar det gick i påskhelgen! Säkert bara för att det var så dåligt väder.

ps. Har du lessnat på mig/min blogg? Det är jättejättejättelänge sen jag fick någon kommentar av dig :-(

2008-03-26 @ 20:58:06
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

Cecilia: Klart jag inte har! Tröttnat alltså, men det har varit dåligt med kommentarer. Jag erkänner. Ska åtgärda det.
Visst är det kul att fynda!

2008-03-26 @ 21:29:54
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfboll

Bra tips, rea är alltid bra!!

//GG

2008-03-27 @ 20:20:34
URL: http://www.golf-guide.se
Postat av: Golfer

Golfboll: Visst är det så. Kul att du hittade hit.

2008-03-27 @ 20:44:53
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0