Singel?

Jag gick på 78 slag idag. Det är första gången jag gör ett resultat under 80. Nu är ju Eskilstuna GK en bana med par 69 och därför är det mer rättvisade att tala om att jag gick rundan på nio över par. D. et har bara hänt en gång tidigare och det var tio år sedan på Torshälla GK. Även den gången spelade jag med min moster, så hon har ett positivt inflytande på mitt spel. Helt klart.

När det hände förra gången kommer jag ihåg att jag spekulerade kring resultatet. Hur långt skulle nio över par räcka handicapmässigt? Om man tittar på slopen på Eskilstuna GK så får man nio slag om man har ett handicap i spannet 8,3 till 9,3. Singelhandicap, med andra ord. På samma sätt tänkte jag då för tio år sedan. Och sedan dess har mitt handicap inte ens varit i närheten av singelhandicap. Men nu, nu börjar det väl i alla fall bli dags, eller hur?

Min caddie, tillika sambo, har försökt tala om för mig att låta att räkna scoren efter nio hål. Inte helt lätt, men det kanske är en nyckel att inte hålla på och räkna poäng under hela rundan.

Nåja, vi får se. Hoppas till att börja med kunna spela på det nya handicapet. Sedan vore det ju kul om det gick att krypa ner lite till så att jag kommer ner under 10. Men det är en bit dit. Ytterligare sänkning med 2,3 steg . För det krävs en runda med 44 poäng eller fem över par, dvs 74 slag. Känns som ett stort steg. Bättre att ta det i omgångar eller helt enkelt se till att försöka spela på det nya handicapet innan jag fortsätter att fundera vidare över vad som krävs för att bli singelspelare.

Kommentarer
Postat av: Anders

Grattis till rundan, var det något i luften igår? Jag gjorde också mitt livs runda på 79 slag över par 72. Jag sänkte mig i HCP från 15,7 till 11,5. Banan jag spelade var Ribbingsfors GK och den är lite konstigt slopad. på mitt HCP 15,7 fick jag 22 slag :)

2008-07-25 @ 07:22:12
Postat av: Golfer

Anders: Tack! och grattis själv. Vilket ras!

2008-07-25 @ 22:40:25
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0