Hålla huvudet kallt

Hemma igen efter några dagars semester på annan ort och långt (i alla fall ganska) från allt vad golf heter. Kom hem sent igår kväll och i morse skrällde klockan redan 0700 för avresa till banan och ett par timmars träning som uppvärmning inför dagens sändning från British Open.

När jag klev upp på rangen på Kallfors var där fullt av unga kvinnor i 20-årsålder och yngre. Det var seriespel på 18-hålaren. Ställde mig några mattor vid sidan av tjejerna, dels för att inte störa och dels för att kunna ha koll på deras svingar och längder.

På rangen fanns såväl små tunna som lite fylligare tjejer. Alla mycket mjuka med lugna svingar. Och så slår dom så långt! Hur bär dom sig åt?

Faschinerade och att se.

För mig gällde det helt enkelt att hålla huvudet kallt och svinga på min nivå och helt slå ur skallen att de flesta som stod där på rangen slog längre än jag gjorde, trots att jag svingade bra idag.

Kommentarer
Postat av: Berglund

Du har säkert sett klippet (två delar) men jag tycker det är bra (och roligt!) http://www.youtube.com/watch?v=44fev4wqC6U

.

"Pressure on the golf ball. It's not just club head speed, it's pressure on the golf ball"



Kör hårt!

2008-07-19 @ 13:16:49
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0