Kamouflage inget för medelålders

Idag blev jag uppmärksammad på klädmärket BunkerMentality som jag inte kände till sedan tidigare. När jag nu hörde talas om märket surfade jag och kollade om det skulle kunna vara något för mig. Jag såg ganska snart att det knappast var det. Jag skulle inte känna mig bekväm i sådana ungdomskläder. Det svarade jag i alla fall kamraten som uppmärksammat mig på klädmärket.

image508

Snäll och vänlig som han är föreslog han istället att jag skulle titta närmare på Pringle, som kommer med en del nyheter under året. Jag gav dock samma svar där. Känner mig lite för gammal även för Pringle. Det har egentligen inget med stuket på Pringle-kläderna att göra utan framför allt på att jag liksom passerat "Pringlestadiet". Garderoben var fylld med lejonprydda tröjor en gång i tiden. Nu finns lejonen i tonåringarnas garderober istället och används flitigt.

Kamratet känner dock inte till min gamla Pringle-historia utan svarade helt enkelt förvånat:

"Hur gammal är du egentligen som varken kan bära
BunkerMentality eller Pringle?
Är du 90 eller?"

Ja, man kan ju undra, eller hur? Efter att nu tagit en närmare titt på BunkerMentality-kläderna skulle jag mycket väl kunna tänka mig några av de plaggen som visas på hemsidan. Ytterst handlar det om att trivas i de kläder man sätter på sig på banan. Trivas och känna sig bekväm i.

Jag skulle säkert trivas i ett par svart/grå/vita kamouflagebyxor av den typen Peak Performance hade i sin golfkollektion för några år sedan. Det fanns nämligen en tid då jag gick ju i kamouflage nästa dagligen, men inte på golfbanan. På golfbanan skulle jag knappast känna mig bekväm i kamouflage. Tyvärr, för det är häftig. Men här handlar det inte om ålder utan om spelkapacitet. Jag bombar inte iväg bollen 300 meter och jag spelar inte på scratch och det skulle jag behöva göra för att det skulle kännas bekvämt med kamouflage. Ungefär på samma sätt är det med ungdomskläder. I alla fall på mig som passerat 40 med dryga fem år.

Dumt? Ja, kanske. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Scoreman

Tycker du är helt rätt på det. Var ålder har sina kläder, på ett ungefär. Säger inte att det är absolut tabu, men är det inte som med allt annat på banan? Trivs man med klubbor, bag, väder, sällskap och även kläder spelar man bättre.

2008-01-05 @ 10:05:08
Postat av: Golfer

Vi tycker lika. Det finns egentligen inget rätt eller fel.

2008-01-05 @ 14:09:56
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Dresscode

Kolla in Strombergs nya....Verkligt häftigt ..på gång till Sverige ...
www.stromberggolf.com
www.stromberggolf.se

2008-02-29 @ 10:14:39
Postat av: Dresscode

Lurade dig på adressen...Denna skall det vara !
http://www.strombergmenswear.com/

2008-02-29 @ 10:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0