Safespel

Idag var det tävlingsdags för mig. Golf Digest och Telia bjöd in till spel på Åda GK. 450 kr (inkl greenfee) i startavgift känns faktiskt lite saftigt. Å andra sidan fick man en liten "gottepåse" med ett startkit och utöver greenfeen är det väl innehållet i den påsen man betalar för. I påsen fanns lite olika småförpackningar med produkter från Nivea, dessutom fick man vid starten ett trepack Nike Power Soft-bollar.

Vi skulle ha varit tre i bollen, men den tredje gubben dök aldrig upp trist nog. Det gjorde att vi fick vänta på nästan varje hål.

Min spelkamrat klagade redan på första tee att han hade ont i ryggen, något som jag sedan fick höra i 18 hål. Han hade säkert ont och stördes av ryggen och jag tyckte faktiskt synd om honom, men det blev lite väl mycket med alla svordomar och klagorop. Jag hoppas hans rygg blir bättre för kul är det inte med ryggont. Jag vet hur det är. Har själv ont i ryggen och spelade idag med smärtplåster, men stördes inte av det onda. Kanske tack vare plåstret, kanske tack vare dagens lugna sving. Lugnare än vanligt med korta drivar till följd. Det blev lite "safespel" över hela mitt spel och det funkade kanonbra till en början. Öppnade stabilt med ett antal par och bogeys innan en missad fairway och ett dåligt läge gånger två trasslade till det lite. Efter första nio låg jag ett sämre än handicap.

Andra nio började bra, men det började skaka på hål 13 med en onödig bogey och ytterligare en på hål 14 och sedan var egentligen chansen att nå en placering borta och svingen likaså. Lite trist, men spelet finns där även om det idag inte räckte riktigt ända fram. Fyra slag saknades det till vinnaren. Även om placeringen inte blev bättre än 10 (av 27) så hade jag trots allt toppen inom räckhåll kändes det som. Om det nu inte varit för de där onödiga "bogeysarna" och "dubbelbogeysarna" och den där trippelbogeyn på sjätte hålet...


Kommentarer
Postat av: Jocke

Hur är Åda att spela. Är det en okej bana, jag och en golfvän tänkte eventuellt köra ett matchspel där en lördag eller söndag i september. Vi håller just nu på att fundera ut var vi kan tänkas spela detta. Han bor i Uppsala och jag i Norrköping så vi försöker mötas ungefär halvvägs när vi ska spela match mot varandra och ingen av oss har någonsin spelat Åda. Ha det.......

2008-08-03 @ 22:44:24
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Anders

Jobbigt att höra om ryggen, kanske dags att förebygga? :) >> http://www.ryggochmuskelakuten.se/system/visa.asp?FID=397&HID=350&HSID=4460&ActMenu=4476

2008-08-04 @ 12:14:55
Postat av: Golfer

Jocke: Åda är väl värd att besöka. Banan är omväxlande med några småknixiga hål och några öppna. Jag gillar banan, men har ofta problem med par femmorna som är ganska långa. Inte minst 15 är knepig. Smalt utslag något uppför. Sedan böjer hålet vänster och det gäller att hålla sig på fairway hela tiden. Greenerna var bra igår, men kanske aningen tröga efter regnet dagen innan. Det är oftast lätt att komma ut på Åda, dvs det är sällan tryck och fullt på banan.

---

Anders: Tack för länken. Min rygg krånglar då och då. Jag har en del bra övningar som jag nästan aldrig utför dumt nog.

2008-08-04 @ 13:26:08
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: UTE

Bra Golfer!

10 av 27 är väl helt ok och poängen är ju "klart" över 30. Tänk om trippeln och dubblarna inte hade kommit då du. Men du hade väl några andra bonusslag så det kanske jämnar ut sig.

Hälsningar från ett regnigt och blåsigt Strängnäs!

UTE

2008-08-04 @ 18:45:51
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0