Nya bunkrar på Gripsholm

Förra helgen spelade jag som tidigare bloggats om en runda på Gripsholm. Ikväll när vi åt middag jag och min kära icke golfspelande sambo tyckte jag det var ett bra tillfälle att prata om den där rundan. Maten uppdukad, vi smuttande på vinet och sedan utspelade sig följande dialog:

Jag: Dom har gjort två nya bunkrar på Gripsholm.
Sambon: Har dom? Så intressant. Jag antecknar. Varför har dom gjort det?
Jag: (nu lite påhejad av hennes odöljda intresse) Båda är byggda för att få bort bollar från högra sidan.
(kort tystnad)
Sambon: Vilka hål är det då?
Jag: Hål 1 och 5.
Sambon: Vad är det för bunkrar?
Jag: Sandbunkrar.
Sambon: Men är inte det dyrt?
Jag: ....eh, jo, jag tror det.
Sambon: Jättespännande.

Tänk att jag kunde träffa så på pricken och hitta ett intressant samtalsämne när vi åt den romantiska lördagsmiddagen. Det är nog det som kallas kärlek. Känna sin partner så väl.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Golfer!
Du fâr ta med henne hit till Azorerna och dâ kan du visa upp en verklig pottbunker pâ Furnas femte hâl. Tyvãrr ãr sanden dyr hãr pâ õn sâ det finns inte sâ mycket av den varan i bunkrarna men det gõr inget.
Tag med henne hit och du kommer att uppleva mânga romantiska middagar i framtiden och fõrhoppningsvis dâ utan att diskutera bunkrar.
Ha nu en trevlig kvãll bâda tvâ och fõrhoppningsvis utan fõr mycket bunkerprat õnskar UTE

2008-04-19 @ 20:17:39
Postat av: Virvla

gahahahhahahaaa!

2008-04-19 @ 21:20:04
URL: http://virvla.se
Postat av: bombmannen

Så talar en sann charmör med sin dam!
Jag har också försökt att diskutera lite viktiga golf grejer med min icke spelande hustru, men det har inte funkat så bra det heller...

2008-04-20 @ 14:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0