Nytt från TaylorMade

Dom är så duktiga dom där ingenjörerna på TaylorMade. Många är dom säkert också. Hur i all världen lyckas dom annars så ofta komma med nya klubbmodeller? Snygga är klubborna, det kan man knappast säga emot. Att TaylorMade gör bra grejer är det väl inte heller någon tvekan om. Vad är då felet, kan man undra? Skulle väl vara att man som kund aldrig får ha "det senaste" eftersom det hela tiden kommer nya klubbor. Och vill man hänga med och ha koll på det senaste måste man verkligen ligga i.

Här då lite nyheter från TaylorMade:

image316

Läs mer om r7 CBG Max Driver, r7 CBG Max Fairwaywoods och r7 CBG Max Irons.

Kommentarer
Postat av: Richard

Håller med. För mycket nya modeller gör att man tappar intresse och köplust, eftersom det snart kommer ny modell. Jag är lite kräsen, speciellt gällande järnklubbor, men när jag hittat rätt modell och justerat det enligt mina önskemål så byter jag inte så ofta. Skulle man lita på reklamen som utlovar mindre antal slag så skulle jag ha plushcp;-]
PS. Golfutrustning marknadsförs på konstigt sätt. "Köp dessa klubbor så kommer du behöva använda dom mindre"

2007-09-07 @ 08:55:25
Postat av: Dan

Richard, samma här, jag är också lite kräsen. jag köpte själv en Ping Rapture driver i början av säsongen, är verkligen nöjd med den. Men tror du inte att det känns lite jobbigt att Ping släpper en ny driver nu? Hoppas att det inte är allt för stor skillnad mellan dem..man börjar ju tänka en massa.

2007-09-07 @ 18:03:18
Postat av: Golfer

Richard och Dan: Klubbinköp är knepigt. Bäst vore om man kunde låta bli att bry sig och bara spela med det man har (men hur kul är det...).
Dan, var glad för din Rapture. Jag testade en under sommaren och känslan sitter i fortfarande. Fick en bollbana som jag inte riktigt är van vid. Kändes mycket bra.
Har du en Rapture ska du inte misströsta. Den spelar i en annan serie är G10. G10 ersätter G5 som ersatte G2 som alla är titandrivers. Rapture är ju en kompositdriver och får anses som ett flaggskepp i Pings klubbarsenal. Rapture kommer med andra ord att finnas kvar parallellt med G10.

2007-09-08 @ 13:27:36
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0