Magnetiska under

Det dyker upp fler och fler företag som presenterar olika typer av armband och medaljoner som ska ge bäraren mer energi. En del av dem är dessutom riktigt snygga och finns i en massa färger som säkert skulle passa med både min bag och mina tröjor. Men fungerar det då? Nja... jag är högst tveksam. Är det bara ännu en pryl som man kan ha och missta, eller ligger det något i reklamen?

Mark Calcavecchia sa nyligen i en intervju:

"We need to have an edge to compete on the PGA Tour. I believe Q-Link gives me that extra edge that enables me to keep up with these young guys."


Han är visserligen två år äldre än jag, men ändå. Funkar det för honom kanske det funkar för mig, eller? Kanske värt kolla upp de där magiska accessoarerna trots allt. Det låter ju så enkelt, på med ett matchande armband och vips så slår man både längre och rakare. Får nog ta och kolla upp detta och återkomma. Tills dess kanske någon läsare kan vittna om upplevda underverk efter att ha burit Q-Link, Trionz och allt vad de heter.

Kommentarer
Postat av: Figo

Finns det någon svensk återförsäljare av Q-Link eller Trionz?

2007-03-16 @ 11:10:25
Postat av: Golfer

Figo: Jag tror att Trionz säljs av EasySwing i Stockholm. Jag ska dit i eftermiddag och kan kolla.
...förresten så träffade jag i dag min kamrat forskaren, utan att veta mycket om dessa magnetiska under så uttryckte han tveksamhet till om de funkar. I motsats till det pratade jag med en annan kamrat igår, han berättade att alla trafikledare i trafikledartornet på Arlanda har likande armband mot åksjuka (det svajar i tornet) och det funkar menar dom.
Jag antar att enda sättet att få svar på om det verkligen stämmer, att det hjälper mot det mesta, är att prova själv.

2007-03-16 @ 11:38:56
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

Har sett ett program på tv om dessa armband och andra magnetprylar som ska hjälpa mot allt möjligt. Det var förespråkare som säger sig blivit bättre från sina åkommor(som var de mest varierande)och forskare som lade fram sina erfarenheter i programmet. Det fanns inga tester som visar att detta ska hjälpa på något sätt. Men bara för att vetenskapen inte kan förklara betyder inte att det kanske hjälper.... Men jag personligen är ytterst skeptisk, minst sagt.

2007-03-16 @ 17:40:30
Postat av: Figo

Hej Golfer

Vore intressant att höra om du såg något Trionz på EasySwing

2007-03-16 @ 18:53:03
Postat av: Golfer

Figo: Det gjorde jag. Inlägg kommer strax i ämnet. :-)

2007-03-16 @ 21:26:56
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Richard: Skeptisk, det är jag också, men... ;-)

2007-03-16 @ 21:27:36
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Figo

Q-Link finns det en del att läsa om lite mindre om
Trion-Z vad jag kan se. I båda fallen inget om priser. Vad fick du ge för ditt Trion-Z armband? Vet du något om Trion-Z,s halsband?

2007-03-16 @ 23:17:56
Postat av: Golfer

Figo: 249 kr. Halsbanden vet jag inte vad de kostar, men funktionen är densamma...vad den nu är.

2007-03-16 @ 23:21:14
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Figo

Tack Golfer. Ser på rapporten att snön kommer tillbaka. Kanske Trion-Z hjälper även mot det ;-}

2007-03-17 @ 10:10:45
Postat av: Golfer

Figo: Kan mycket väl vara så. Snö eller inte, man vet ju inte hur vädret skulle ha sett ut utan Trion-Z. :-)

2007-03-17 @ 15:27:02
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0