Glöm inte före efter och efter före

Nu kan vi snart spela på gröna banor igen. Känna solen värma och vinden svepa genom håret (i alla fall på er som har hår kvar). Då ska vi inte glömma timmarna i golfhallen. Allt nötande och letande efter den perfekta svingen och den sköna bollträffen. Vi ska inte glömma när vi tränade och tänkte på vad som skulle komma efter. Efter allt tränande.

Precis som vi i hallen står och tänker på efter tycker jag att vi ibland ska tänka på före när vi spelar på de gröna banorna. Tänka på att det är efter, efter alla timmar i hallen. Då kommer vi att uppskatta golfsäsongen ännu mer även de dagar allt inte känns perfekt.

Här är en bild från tiden före som jag kommer att tänka på som inspiration när vi väl når efter.

before and after

Kommentarer
Postat av: boena

Önskar vi också hade en schysst innebana, känns som man får börja om varje år då man inte har kunnat träna något under vintern.

Trevlig blogg du har här, kommer absolut att titta in med jämna mellanrum.

2007-03-27 @ 10:24:16
Postat av: Golfer

Boena: Det är lite så för mig också, att jag får börja om. Även om jag har flera inomhushallar någorlunda nära så är det sällan jag tar mig dit. Man kan se det som något positivt också. Ta chansen att försöka ändra på saker som inte funkar, då när man väl startar vårträningen igen. Svårt ändra när svingen verkligen sitter där.

Tack för ditt besök och välkommen åter.

2007-03-27 @ 12:11:00
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0