Rock'n golf....just nu, 1

På vägen till och från golfbanan, likväl som till och från jobbet, lyssnar jag på musik. Läste en gång för länge sedan att Colin Montgomerie också gör det. Han förordade att man på vägen till en tävling ska spela lugn klassisk musik för att skapa lugn i kroppen. Väl framme vid banan är man fylld av harmoni vilket bäddar för bra spel. Så tror jag också det är, men Colin och jag har olika musiksmak även om jag också haft perioder i mitt liv när det strömmat klassisk musik ut ur mina högtalare. Idag är det musik av annan karaktär.

Just nu ser spellistan ut så här. Låtar, artister och album varierar beroende på sinnestämning:

Dream Theater - Score
Fantastiskt livealbum där häften av låtarna är inspelade med symfoniorkester. Här finns allt man kan önska. De lugna låtarna, de komplicerade och de hårda. Och de där fantasiska solona som får ögonen att tåras. Av lycka.

Dream Theater - Systematic Chaos
Nya plattan med mina kungar. Komplicerat, invecklat och ruskigt bra, men kräver inlyssning.

Scorpions - Humanity: Hour 1
Klaus Meine och hans kompisar rockar på. Nu bättre än någonsin. Lite mer harmoni, bitvis tungt, bitvis modern rock.

Bloodbound - Book of the Dead

Hårt, tufft och farligt. I alla fall på ytan. Den svenska gruppen har till sin andra plattan bytt sångare (tyvärr), men soundet är detsamma som på förra plattan. Tjutande gitarrer med mycket harmoni. Bra drag på vägen till banan.

Kommentarer
Postat av: johan

Halloj!
Om du är inne på lite syfonisk hårdare rock så kan jag varmt rekommendera Kamelot "The Black Halo".
En del riktigt sköna låtar faktiskt. Brukar jobba med dom när dom spelar i Europa.
Att lyssna på musik innan golfrundan är ett måste för att komma i rätt "mode". Lyssnar i stort sett alltid på favoritbandet In Flames innan och det brukar gå bra, men speciellt lugnt är det ju inte.
Smaken är som baken..
Johan

2007-06-12 @ 17:48:25
Postat av: Golfer

Johan: Visst är jag det. Uppväxt med symfonirock i öronen. Kollade på Kamelots hemsida och lyssnade på några låtar som var upplagda på YouTube. Lät riktigt bra. Skulle mycket väl kunna ta sig in i min iPod. In Flames däremot har aldrig fått komma in där. I alla fall inte än. Men om det nu är så att man spelar bra golf efter att ha lyssnat på dem så kanske det är läge att göra ett nytt försök. Tack för tipsen.

2007-06-12 @ 20:57:48
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Micke

Humanity Rockar som =/(`(
hehe
ha de gott

2007-09-17 @ 16:58:40
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Golfer

Micke: Jajamen. :-) Kul att du hittat hit. Länge sedan jag skrev inlägget ovan. Kanske dags för ytterligare rockinlägg. Uppdatering av ovan kommer säkert framöver. Hoppas du hittar hit igen.

2007-09-17 @ 19:03:55
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0