Snabba byxor

I ett tidigt inlägg på bloggen skrev jag om att Porsche och Adidas inför säsongen 2007 startat ett samarbete när det gäller golfkläder. Snygga konstaterade jag då. Nu har jag sett dem i verkligheten och vet att de är snygga. Och dyra. Riktigt dyra.

Precis som Nike har en s k conceptstore i London så har också Adidas det. Där, i ett hörn av butiken hittade jag Porscheavdelningen. Dök direkt på ett par svarta byxor med tunna ljusa ränder i. Det stod nästan mitt namn på dem. Inte Golfer utan mitt riktiga namn. Blev så förblindad av hur snygga byxorna såg ut att jag inte kollade vad dom kostade. Sambon stöttade och sa "kolla inte, dom där ska du bara ha om dom passar".

image231

Då gick liksom köpproppen ur på något sätt och jag hittade ett par byxor till. Lika snygga men i lite kraftigare material som påminde mycket om det stretchmaterial Cross har i sina kläder. Även dessa byxor fick följa med in i provhytten. Utan titt på prislappen.

Först på med de svarta med smala ljusa ränder. Passade perfekt. Sambon hejade på. Igen. "Köp!"

Av med de randiga och på med de helsvarta. Så snygga! Så sköna! Nu kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att kolla prislappen. Jag ville ju ha båda paren. Behovet av två svarta byxor för användning uteslutande på golfbanan var i den stunden solklart trots att det hänger ett antal svarta golfbyxor i garderoben sedan tidigare.
De randiga stod det ju mitt namn på så dom kan man säga redan var på väg ner i påsen. Därför hände inget annat än att jag tappade andan för en stund när jag såg att dom kostade 120 pund, dvs nära 1.700 kr. För ett par byxor! Stack ut huvudet ur provhytten och sökte stöd hos sambon. "Köp!" sa hon ännu en gång. Visst är hon underbar.

Så var det de svarta. De i det Crossliknade tyget. Så här såg prislappen ut. Den intresserade kan ju räkna ut själv hur mycket pengar det behövdes för att få stoppa ner även dessa byxor i påsen.



Köpte jag byxorna? Det förtäljer inte detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: virvla

oh jag hoppas du köpte dem! ärman på semester så är man! ;)

2007-07-13 @ 12:36:46
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

Virvla: Tack, jag hade hoppats på stöd från dig ;-)

2007-07-13 @ 14:00:04
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

Kul med "galna" inköp. Men Porsche design är ofta (alltid) trevliga produkter,oavsett om det är bilar, klockor, kläder eller köksmaskiner. Eftersom jag börjar inse att min kroppsform gör att det enda jag kan köpa är ett paraply så är det med illa dold avundsjuka som jag läser att du köpte dessa skönheter ;-]
Att det vackra i familjen stödjer dig i dessa inköp gör att du har helt rätt i din kommentar om att "visst är hon underbar"

2007-07-14 @ 07:31:51
Postat av: Golfer

Richard: Tack för kommentaren. Sambon hälsar att du är rar. :-)

2007-07-14 @ 09:16:28
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0