Så lätt det kan vara

I alla fall för somliga. Under gårdagens, för min del, usla singelspel som slutade med 24 poäng spelade jag och kamraten Ulf tillsammans med två bröder. Den ene med hcp 6 och den andre med hcp 1. De hade båda spelat golf sedan tonåren och var nu i femtioårsåldern. Det var en fröjd att följa dem under rundan och se deras mjuka enkla svingar. Den äldre av bröderna storspelade. Han gjorde fem birdies, landade på 39 poäng och en score på ett under banans par. Verkligen kul att följa på nära håll.

Visst missade bröderna också någon gång då och då. Men de lyckades, som alla bra spelare, att rätta till sina misstag snabbt. Det ligger något i det den äldre brodern sa: "Jag har så långt handicap för att jag är duktig på att göra misstag". I "göra misstag" ligger då närmast betydelsen att rätta till mindre bra slag.

Jag önskar dem båda två fortsatt lycka till på banorna. Inte minst den äldre brodern som i höst ska kvala in till en av seniortourerna.

Oj, jag höll på att glömma bort att berätta...bröderna vann tävlingen Synsams Stora Herrdag i år. Föga förvånande med det spelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0