Festlig inramning på Gripsholm

Igår var det singeltävling på Gripsholm. Sponsor för tävlingen var Golf Digest. Det brukar båda gott. Dels för att jag spelat bra på deras tävling tidigare och dels för att man brukar få en liten "gottepåse". Några småprover från Nivea och ett trepack Juice-bollar från Nike fick man, denna gång. Kul med bollarna. Hört om dem men har inte provat dem tidigare.

På hål 6 fanns Telia som fotograferade alla deltagare (som ville) och gav dem som gjorde par eller bättre på hålet chans att vara med i en utlottning av en Nokia N93. Jag gjorde par, men valde att inte stanna kvar till prisutdelningen och missade därmed min chans att vinna telefonen.

Längsta drivetävlingen var utbytt till "rakaste drive" i regi av Nivea. Bra mycket roligare för alla. Jag placerade dock mitt utslag i ruffen.

På hål 10 hade Nike longdrive med deras drivers och bollar. En kul inslag, som tyvärr tog lite för lång tid eftersom bollen fram oss letade efter sina bollar på tok för länge. Jag skulle gissa att avbrottet efter hål 9 säker var 20 minuter vilket gjorde att det kändes lååångt mellan sista putten på hål nio och första på hål 10.

Jag slog ett bra slag med Nike Sasquatch Sumo, dvs den vanliga och inte den fyrkantiga. Kändes riktigt bra att sving och skön i träffen. Smart drag av Nike att "tvinga" alla i tävlingen att slå med deras klubbor. En del blir säkert avskräckta men många blir nog nyfikna att prova dessa klubbor under andra förhållanden än mitt under en tävling.

På hål 12 var det ytterligare ett extrainslag. Där gällde närmast hål och en särskild tävling där man fick mäta sig med en av klubbens juniorer. Vi valde att låta junioren slå först på detta 133 meter långa par 3-hål. Han slog med glans. En snygg draw upp mot vinden som drev ner mot green och landade mjukt fyra meter från flaggan. Han var ohotad i tävlingen. Ingen av oss i bollen träffade green.

Resultatet denna dag är inte mycket att skryta med. Träffade på tok för få fairways och greener. Dessutom sänkte jag för få puttar. Det var visserligen blåsigt värre på banan, men det kan jag knappast skylla det knackiga resultatet på. Det var helt enkelt en grå golfdag. Några ljusglimtar fanns dock. Spelmässigt var det birdien på hål 13, ett 452 meter långt par 5. Och i övrigt den festliga inramning och de glada och trevliga spelkamraterna i bollen. Det känns trots allt som om det senare vägde upp det dåliga resultatet. Jag landade så småningom i mitten av det dryga 60 personer stora startfältet.

image243

Ett blåsigt hål 15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0