Vi spelar olika spel

Vi spelar olika spel

För ett antal år sedan reste jag till Spanien för en veckas golfande med en betydligt yngre släkting. Han var då, och är nu, en klart bättre golfare än vad jag är. Det hindrade inte att vi hade en mycket trevlig vecka tillsammans och spelade så mycket golf vi bara kunde önska oss.

Under veckan så krånglade släktingens spel då och då. Det var framför allt drivern som inte riktigt ville vara med. Bollarna gick långt, men också snett. En dag gav han upp och började slå ut med järn. Äntligen fick jag chans att driva ut honom. Inte med så många meter, tio kanske, men jag slog ändå längre. Det var då han konstaterade att vi spelar olika spel. Det är stor skillnad att ha järn 7 och lägre in mot green mot att ha träfem eller två järn in. Visst är det, men vad gör det? Kul kan man ha ändå. Och tur är väl det. Jag tror nämligen att de som väljer att spela med kamrater på olika nivåer på sikt kommer att utveckla sitt eget spel mer.

Bilden är tagen på Bonmont Championship Golf Course, som vi spelade två gånger under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0