Summering av semestergolfande, sommaren 2007

Fem veckors ledighet är slut. Sköna, trevliga och avkopplande veckor, men inte så mycket golf som de senaste åren. Den här semestern blev det tio rundor under fem lediga veckor. Förra året blev det elva rundor under fyra veckor. Det kändes då för mycket så ambitionen till i år var att inte "spela sönder" semestern och det känns som jag lyckats med den ambitionen. Mer tid med familjen och mindre golf.

De tio rundorna har inkluderat spel på följande banor:
Kallfors (hemmabanan)
Arlandastad, Nya banan
Eskilstuna
Enköping
Flen
Gripsholm
Sundbyholm
Sand

Några regnskurar, men annars har spelet kunnat genomföras i hyfsat fint väder.

Av spelet har funnits mer att önska, men resultaten har varit ungefär som förra sommaren, dvs lite sämre än handicapet visar. Det är nog helt enkelt så att jag har för lågt handicap. Spelet är ojämnt och den gången under säsongen som allt stämmer sker en sänkning som jag sedan har svårt att hålla. Knepigt handicapsystem vi har i det här landet. Ett system som inte styrs av den verkliga spelnivån utan bara utgår från toppresultaten.

Kommentarer
Postat av: UTE

Delar Din uppfattning om hcp-systemet till 100 %. Gör Du en kanonrunda så tar det två år innan Du är tillbaka på rätt hcp och det kan ju inte vara rätt.
Själv tycker jag att jag nu ligger rätt och spelade förra fredagen på 36 p på Vassunda och i tisdags slog jag 34 p på Sundbyholm.

2007-08-06 @ 10:33:09
Postat av: Richard

Har för mig att i det stora landet i väster har litet annat system med hcp. Det hcp en amrikansk spelare har motsvarar det hcp han/hon spelar på just nu och inte när han/hon var på topp. Spelarens hcp revideras med täta mellanrum. Om det stämmer vet jag inte, men fick rådet från en bekant att tänka på detta om jag skulle spela med en jänkare.

2007-08-06 @ 12:01:20
Postat av: Golfer

UTE: Lovar gott inför kommande matcher i pluralis.
Richard: Jo, så tror jag det är. Smart.

2007-08-06 @ 21:08:19
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0