Sätt färg på händerna

Årets färger på golfkläder tycker jag är ganska nedtonade. Därför uppskattar jag att FootJoy vågar sticka ut och det på två sätt. Dels avviker man från den nedtonade och dels vågar man göra det på ett en accessoar som annars är mycket konservativ nämligen hansken. Med modellen SciFlex sätter man färg på händerna genom att erbjuda handsken i fyra olika färgkombinationer: vit/röd, vit/orange, vit/blå och vi/lime. Snygga! Inte nog med det. Handsken blandar dessutom olika material för att åstadkomma bästa möjliga passform.

FootJoy Sciflex kostar ca 200 kr.

image109

Kommentarer
Postat av: Berndt

Ser i din blogg att Kallfors fick vår för flera veckor sen. Men nya fräcka handskar är också ett vårtecken. Tror jag tar vit-orange;-)

2007-04-29 @ 05:54:53
URL: http://web.mac.com/lulewolf/iWeb/tiberg.se/
Postat av: Cecilia

Footjoy har dessutom världens smartaste handske, i modellen som har en liten magnet-markeringsknapp. Jag har blivit beroende ? och åker tio mil till Malmö bara för att inhandla handsken ifråga.

Postat av: Richard

När säckiga chinos och urtvättade Dressman pike´er dominerar oroväckäckande många spelares garderober så är detta ett skönt avbräck. Jag vill skeva en dyr boll out och treputta i en sådan handske. Rosa kanske passar mina frökenfingar:-}
Spelat redan nu i handskar från detta märke och är helnöjd.

2007-04-29 @ 17:07:27
Postat av: Golfer

Berndt: Tack för att du hittat hit. Ja, vi har varit lyckligt lottade på Kallfors i år. Banan öppnade tidigare än den brukar och dessutom är den redan riktigt bra. Förra året hade vi som många andra problem med greenerna.

Cecilia: Jag köpte en vit/röd idag. Mest för färgsättningen. Passar ju bra till min bag ;-) Passformen var sådär, tycker jag. Skön, men hade gärna kunnat vara lite tightare. Brukar köpa Callaway och den smiter åt så det nästan är obehagligt i början, men efter en tid sitter den kanonbra. Lite tunnare skinn i Callaway än i FootJoy. Någon knapp tror jag inte det är på SciFlex.

Richard: Rosa finns också! Jag skrev inte det för det framgick inte av FootJoys hemsida, men i shoppen på kallfors fanns handsken i rosa också. Ska jag köpa och skicka till dig? ;-)

2007-04-29 @ 17:59:20
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0