Ny driver snart i bagen

Efter att ha läst, provat, lyssnat och suktat så har jag nu köpt en ny driver. (Släppte köpivern? Nej. Men det är en annan historia.) Drivern är inte någon av dem jag tidigare kommenterat på bloggen. Det blev inte heller någon av dem jag läst noga om. Ingen Burner, FT-i eller HiBore XL. Inte heller någon FT-5, Sumo eller r7 draw. Det blev istället en begagnad Ping G5. Så det kan bli. Impulsköp, visst, men jag tror och hoppas att det kan bli något bra av den med rätt skaft. Det ska nämligen bytas. Det sitter ett vanligt standardskaft från Ping i drivern, dvs ett skaft av samma typ som det jag lät ta bort ur min Ping-hybrid. Vad jag sätter i för skaft återstår att se. Får resonera lite med "min klubbmakare". Tror det lutar åt ett ett skaft ur Fujikura Vista Pro-serien eller Speeder-serien.

Varför Ping G5, kan man ju undra. Fler skäl. Det främsta är att jag provade en G5 förra året och blev mycket positivt överraskad. Ett annat är att jag är övertygad om att det är ett bra huvud. Ytterligare ett är möjligheten att helt och hållet styra över vilket skaft jag får i den och ännu ett är pengarna. Begagnat huvud och bra skaft och fortfarande ungefär 2.000 kr kvar i plånboken jämfört med om jag köpt en FT-i. Om jag inte snart "måste" köpa en sådan också, vill säga.

Idag hörde kamraten av sig som jag skrev om igår. Idag blev det 39 poäng. Kul för honom, men jag tror att hans framgångar inte bara går att tillskriva nya drivern. Jag tror också det beror på att han är lika lycklig över sina nya Callaway X-20-järn och, inte minst, att han lyckats få ordning på sin sving.

Kommentarer
Postat av: David

Grattis till G5-drivern! Nu har vi lika! Jag har också nytt skaft på gång, Accra T70 tror jag det blir. Har du hört något om det? Har förresten tittat lite på Fujikuras hemsida men jag blir inte klok på innehållet. Hur skiljer sig Pro Vista- mot Speederserien? Lycka till med klubban!

2007-04-23 @ 21:19:13
Postat av: Golfer

David: Tack. Accra känner jag inte till närmare. Vad som skiljer de olika Fujikura-skaften åt klarar jag inte heller genom att kolla på hemsidan deras. Utgår att jag får hjälp av EasySwing för att hitta rätt. Provade ett Fujikuraskaft i en driver när jag var hos EasySwing för en tid sedan. Kändes bra, ska försöka med deras hjälp lista ut vad det var för skaft.

2007-04-23 @ 21:28:06
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0