Mör i kroppen

Dagen började med höststädning i området där jag bor. Uppe med tuppen och ut med krattan. Krattade och packade löv i säckar som jag sedan bar på ryggen till komposten. Säck efter säck. Skönt att få jobba med kroppen och inte bara med knoppen som jag gör i veckorna.

Efter den genomköraren bar det av till golfbanan. Hade andra åtaganden också idag så jag hann bara med nio hål.

För att krydda rundan lite extra bestämde jag mig för att göra armhävningar på tee inför varje utslag...


...NOT, det där sista var inte sant och bilden ljuger, men visst ser det lite häftigt ut. Armhävningar på knogarna inför varje utslag. Nu var det ju inte så. För mig räckte det med att stå i denna ställning i de tio sekunder som kamerans självutlösare tog på sig, sedan var jag mör i armarna.

Däremot finns det dom som klarar av en sådan här övning. Visst är det en galen idé, men samtidigt kul och imponerande. 320 armhävningar under en golfrunda.
Gör om det den som törs och orkar!

Läs om påhittet och följderna av det HÄR och HÄR.

Kommentarer
Postat av: UTE

Ser snyggt ut Golfer!

Bara att fortsätta så kommer du att driva ut alla i Lissabon.

Hälsningar målare UTE!

2008-10-27 @ 09:24:58
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Cia

Härligt att se! Dock: Lyft blicken ungefär en meter framför dig så du inte kröker nacken, pressa upp ryggen lite till och spänn magmusklerna. Annars ser det fint ut. Vi får väl tävla sen... ;-)

Postat av: Golfer

Cia: Jag lämnar WO direkt.

2008-10-27 @ 21:05:32
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0