Ny driver i bagen!

Häromdagen köpte jag en ny klubba. En 17 graders fairwaywood. Så här skrev jag på bloggen efter köpet:

"Ska bli spännande att se vad den går för ute på banan. Kanske åker den ut lika fort som den hamnade där."


Och nu har jag provat den både på banan och på rangen och den är inte längre i min ägo. Snabbt i och snabbt ur bagen.

I samband med mitt besök på Eskilstuna GK testade jag Golfstores drivers av det egna märket CTX, som jag tidigare skrivit om. Ville ju testa mest på kul, men samtidigt är jag ju alltid intresserad av att köpa klubbor som kan förbättra mitt spel. Och vad händer? Jo, jag förälskade mig i den ena av klubborna. Inte den fyrkantiga s k klonen på Callaway FT-i utan den trekantiga klonen på Titleist D1. Det är visserligen inte helt enkelt att avgöra längder på Eskilstunas range, men bollbanan kändes och såg riktigt bra ut. Skaftet var mjukare än det UST V2 HL som jag har i min Ping G10, men inte riktigt lika vridstyvt. Vore kul att prova denna klubba på banan, var min tanke.

Då kom jag på den lysande idén att byta in min nyinköpta 17 graders Callaway X fairwaywood. Sagt och gjort. Istället för att ställa undan 17 gradarna, som jag inte tyckte mig få ut något extra av jämfört med den 19 gradare jag redan äger, har jag nu en nya driver att prova. Några kronor fick jag lägga emellan, men det var det värt. I alla fall än så länge. Risken finns ju att även den nya drivern förpassas in i garderoben eller bjuds ut till försäljning inom kort. Men det kan också vara så att denna nya driver är nyckeln till singelhandicap? Ingen vet, men drömma kan man göra.

UT...


IN...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0