Eskilstuna GK, den vänliga klubben

Igår styrde jag mot Eskilstuna GK, en bana jag spelat många gånger och ofta spelar bra på. Jag ville starta tidigt för att under eftermiddagen fortsätta det påbörjade målningsarbetet hos föräldrarna. Eftersom det inte gick att boka några tider på Internet före kl. 0945 anlände jag till klubben kl. 0830 när receptionen öppnade. Det visade sig att det var damgolf kl 0900-0930 och innan dess var det bollränna. Jag valde då att invänta första bokningsbara tid som var kl 0937.

Jag har besökt många golfklubbar genom åren, men jag har aldrig fått det vänliga bemötande som jag fick igår på Eskilstuna GK. Det var klubbchefen Richard som stod i receptionen när jag anlände. Han kollade lediga tider, han ringde en boll som befann sig ute på banan och erbjöd mig att "springa ikapp" dem och han kom med idén att jag skulle slå ut på hål 10 för att sedan fixa spelsällskap åt mig när det väl var dags att spela hål 1. Vilket engagemang för en vanlig gäst!

Jag valde som sagt att vänta till kl 0937 och eftersom jag ville ha en macka innan dess öppnade Richard klubbrummet och fixade kaffe i väntan på att restaurangen skulle öppna kl 0900. Vi pratade golf en stund, sedan gick han iväg och skrev en lapp till restaurangpersonalen att jag satt och väntade på en macka i klubbrummet.

Restaurangpersonalen dök upp, jag köpte och åt min macka för att sedan glatt passera receptionen på väg mot första tee. Då ropade Richard och meddelade att jag skulle få tillbaka 100 kr eftersom han precis fått veta att greenerna skulle dressas och man inte skulle hinna välta ner sanden.

Låter det som önsketänkande? Kanske, med den skillnaden att det var precis detta som hände mig igår. Självklart kommer jag gärna tillbaka och både fikar och spelar.

Hur rundan gick? Tack bra. 34 poäng trots dressande greener.


Inspel, hål 18. Flaggan skymtar ovanför fontänen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0