Shoppingmotiv

När min kära sambo kom hem från jobbet idag visade jag den för dagen nyinköpta svarta regnjackan av märket Cross. Hon frågade med all rätt:

"Vad var det för fel på den regnjacka du köpte i våras? Och den du köpte förra året?"

Ibland har jag svårt att svara på sådana frågor, därför kom inte på något bra svar. Jag kunde ju inte säga att "Crossjackan är mjukare" eller "Nike-jackan är grå nedtill och det är snyggare med en helsvart jacka" även om nog köpmotivet fanns där någonstans. Uttalade känns dock sådana förklaringar lite väl "shoppinggalna". Innan jag hunnit komma på någon annan, mer vettig förklaring gav hon mig en:

"Jag förstår, det var väl som det brukar vara, det var 50 procent och du tolkade det som det stod ditt namn på jackan".

Precis så var det! Jag kunde inte sagt det bättre själv! Tänk så väl hon känner mig.

Kommentarer
Postat av: Cia

Hahaha. Det känns som om du och min man skulle gå väldigt bra överens. Jag trodde det var kvinnor som skulle vara shoppinggalna?

Postat av: Golfer

virvla: Tack för ditt stöd.

---

Cia: Här är det nog jag.

2008-08-13 @ 17:37:57
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0