Sverigepremiär

Hemma igen. Så skönt att få komma ut på en 18-hålsbana igen.

Det regnade inte. Några stänk på hål 7, men det var allt.

Nya drivern fungerade bra. Riktigt bra t o m. Ingen rull vilket gjorde att jag tappade i längd. Undantaget ett hål där jag slog en drive som är bland de längsta jag slagit på det hålet. Bra sving, bra träff, men jag tror också att bollen hade betydelse. Jag spelade med olika bollar och just denna driver slogs med en Titleist PTS Carry. Perfekt vår och höstboll. Mjuk med hög bollbana.

Nya puttern fungerade också bra. Stabil, skön träff, rätt val med 34 tum. Och snygg. Tycker jag. En av spelkamraterna sa att han aldrig skulle köpa en röd putter. Puttningen var var bra. Inga treputtar.

Banan var okej. Man får inte ha för höga krav så här tidigt. Det var tovigt och surt på fairway. Greenerna hyfsat jämna, men knappast gröna. Nu behövs lite värme.

Jodå, spelkamraterna kom. Inte dom jag trodde, men väl två andra. Det blev en trevlig runda.

Och det är klart jag är glad. Klubborna fungerade bra. Svingen var bra, om än lite ringrostig. En bra dag på golfbanan helt enkelt.

image697

Gripsholms GK. Hål 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0