From Genesis to Revelation

Mitt golfande har den här säsongen inte lossnat ännu. De där riktigt bra rundorna har inte infunnits sig, trots 27 spelade rundor. Jag tror och hoppas att det kommer att lossna på samma sätt som det nu gjort det för min skånska kamrat. "Det lossnar, det lossnar", det är vad jag försökt intala min henne när hon beklagat sig över sitt spel. Och visst fick jag rätt. Häromdagen lossnade det. 44 poäng och det trots att allt inte rullade i. Vad var det jag sa? Det lossnar. Det gör det alltid. Stort grattis!

Hoppas att det blir så för mig också. Att jag får den där uppenbarelsen då allt bara flyter. Då svingen känns harmoniskt och puttarna bara rullar i. Att jag helt enkelt får se ljuset och det snart. Men först blir det tränings- och spelledigt några dagar.

From Genesis to Revelation, så hette mina rockhjältar Genesis första platta som släpptes redan 1969. Jag har i tidigare inlägg berättat om den där gången när jag såg dem på Isstadion till en kostnad av fem kronor per minut. Skälet till att jag de närmaste dagarna inte kommer att hålla i en golfklubba är att det bär av till London i morgon. I morgon kväll ska vi uppleva Live Earth på Wembley med bl a Red Hot Chili Pepper, Duran Duran, Madonna och just Genesis. Och på söndag hoppas jag på en riktig nostalgitripp när vi ska se Genesis live på Twickenham Stadium.

Man kan vila sig i form. I alla fall i viss mån. Hoppas den kommande resan för med sig att golfspelet lossnar väl hemma på svensk mark igen. Jag vill också uppleva den där uppenbarelsen. För mig skulle det bokstavligen innebära att gå från Genesis till revelation*.

*uppenbarelse

Kommentarer
Postat av: Virvla

hahaaha ja du fick ju in det lite snyggt ändå hehe
själv har jag mest spytt galla över nån stackars sate (ok, inte alls stackars, han borde sluta stå på scen) idag, kanske borde skriva något konstruktivt också.
trevlig resa!

2007-07-06 @ 22:38:29
URL: http://virvla.se
Postat av: Cecilia

Hi hi. Kul att få vara med på din blogg! Jag sänkte mig igen i går - fast nu bara med 37 poäng efter att ha gjort bort mig totalt på de tre sista hålen o bara tagit två poäng där... (nerver?)
Ha det så trevligt på resan o lycka till med spelet när du kommer hem.

Postat av: Golfer

Halsing fran applestore pa Regentstreet. Konsertera var kanon!
Kul med ny sankning Cecilia.
Nyss varit pa golfrea. Inget handlat. Dyrt!

2007-07-09 @ 12:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0