Med caddien på Scandinavian Masters

I ottan i morgon bär det av till Scandinavian Masters. Det har varit tradition sedan ett antal år tillbaka att för mig och sambon att avsluta semestern med besök på Scandinavian Masters. Åren som tävlingen gått på Barsebäck har vi uppskattat särskilt eftersom det inneburit en "minisemester" med hotellövernattning. Inte lika kul när nu masters går på Arlandastad. Å andra sidan, vad är det som säger att man inte kan ha minisemester i sitt eget närområde? Inget egentligen. Därför har vi bokat rum på ett hotell med gångavstånd till banan.

Nu är det ju jag i vår familj som spelar golf. Sambon gör det inte och barnen har någon form av "långt uppehåll". Men när det är dags för masters, då stiger intresset i familjen. Sambon ansvarar för startlistan och håller koll på vilka bollar och vilka spelare vi ska se. Hon brukar visa prov på stor spelarkunskap. Ibland kunskapen så stor att jag funderar över om hon inte smygläser på golf.se även mellan de årliga mastersbesöken.

Vi brukar lägga upp besöket på Scandinavian Masters på så sätt att vi börjar med att kolla rangen en kortis innan sätter vi oss vid lämpligt hål och öppnar kaffekorgen. När baken börjar värka är det dags att korsa lite fram och tillbaka över banan för att se några utvalda spelare innan det är dags att sätta sig vid ett hål igen osv. En (eller par) gånger brukar vi hitta tid för besök i sponsorbyn och shopen. Jag skulle gissa att upplägget blir detsamma i år. Får väl kolla med min caddie och sambo.

Kommentarer
Postat av: UTE

Låter BRA!
Kom då ihåg att besöka REvent i sponsorbyn så har Du chansen att vinna en resa till Tunisien.
Det har givetvis även din caddie.

2007-08-16 @ 21:37:17
Postat av: Golfer

UTE: Det ska vi göra. Bra reseledare antar jag ;-)

2007-08-16 @ 21:40:58
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Virvla

ni två är så söta :)
ååååh kanske dags för en ny mobil?
ni får heja rejält på Christian Nilsson tycker jag, han är från Karlstad och lär få problem att klara cutten som vanligt. jag håller tummarna för att han ska klara sig kvar på Europatouren men jag tror han har rätt mkt pengar kvar att tjäna in...
(ps, hälsa Bill om ni träffar honom...)

2007-08-17 @ 00:28:39
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

Virvla: Nu är vi hemma igen efter två blåsiga dagar på banan. Ingen ny mobil, men något annat kan det bli. Vi
fyllde i några tävlingsformulär. Och har man
vunnit en gång kan man vinna en gång till.
Inlägg om besöket kommer.

2007-08-18 @ 17:32:10
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0