Premiär för UTE National

Idag är det dags för den nationella upplagan av golftävlingen UTE International, som då såklart heter UTE National. Den internationella tävlingen har spelats sex år varav jag deltagit de senaste fem. Tävlingen har spelats på Azorerna två gånger, i Tunisien en gång och i Portugal tre gånger. Och nu är det alltså dags för premiär på svensk mark. I Strängnäs. Inbjudan har gått till de omkring 30 spelarna som haft förmånen att få vara med genom åren. Startfältet i UTE International har varje år bestått av 16 spelare och så blir det ungefär i de nationella upplagan också. Enligt uppgift från tävlingsledningen är vi 15 spelare till start.

Under de fem internationella upplagorna av tävlingen jag deltagit i har vädret varit minst sagt varierande. Förra året var det strålande sol och värme mest hela veckan, men annars tror jag att regn och kyla varit mest förekommande. Men jag kan ha fel. Man glömmer så lätt bort sådana oväsentligheter som vädret när man har roligt. Tur är väl det och tur att vi alla som ska spela idag är vana vid kyligt och vått golfväder. Utanför mitt fönster är det regntunga skyar, blöta gräsmattor och bara nio grader varmt. Och så lite vind. Låter ändå som rena sommaren jämfört med dessa två upplevelser:


UTE International 2005, Azorerna


UTE International 2006, Tunisien

Och det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur? På med värmande lager på lager och så ut och svinga lugnt. Precis som det brukar vara inför dessa UTE tävlingar är det dags för mig att vinna. Jag har varit nära flera gånger, men inte nått riktight ända fram. Vi får se hur det blir idag. Formen var ju god i tisdags. Hoppas den håller i sig.

Kommentarer
Postat av: UTE

Ja det blev lite UTE-väder även igår. Började med regn och åtta grader och slutade med kraftig blåst och fortfarande åtta grader!

UTE

2009-06-06 @ 13:23:17
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0