Nya kataloger från Golfsmith

Lite bläddring i vintermörkret.

Den första katalogen är riktigt trevlig med massor av nyheter. Inte minst kul att ta sig igenom alla sidor med teknisk utrustning som tycks vara en riktigt stor grej på den amerikanska marknaden. Ni vet de där manickerna som mäter avståndet. De där jag gärna läser om, men än så länge inte vill ha i min ägo.

Tar det inte bara en massa tid på banan att hålla på och mäta?
Blir spelet verkligen bättre av att man vet exakt avstånd till flaggan?
Måste man inte kunna slå exakta avstånd också för att det ska vara en vits med manickerna?
Och hur gör man på tävling om man inte får mäta, står man inte där utan avståndskänsla då också?



Den andra katalogen innehåller mest udda märken, sådana som Golfsmith säljer till klubbmakare som bygger själva. Snake Eyes är dock ett hyfsat känt märke, men här finns en del annat också.



Och så en katalog bara för kvinnlig golfare med kläder, skor, klubbor, bollar och andra prylar. Massor av snygga kläder!



Klicka HÄR för att komma till katalogerna.

Sedan är då frågan om man ska beställa från Golfsmith. Jag har aldrig gjort det och kommer inte att göra det heller. Bara så ni vet. Edwin Watts däremot, därifrån har jag beställt flera gånger och det har fungerat utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Golfer

Lite strul med länkarna, men nu funkar dom. Hoppas jag.

2009-01-07 @ 21:09:02
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Peter Norén

Golfer: I andra stycket så skriver du om att mäta avståndet med manicker, misstänker att det är olika rangefinders och GPS du menar. I senaste numret av Golf Monthly, jan 2009, har de en artikel "On the Clock" som går igenom varför det tar så lång tid att gå runt 18 hål samt tar upp lösningar för att få bort 5 timmars runderna. De tar upp GPS [inte lasermätare] och rekommenderar GPS användandet i högsta grad - för de som har lärt sig att använda dem ordentligt. En SkyCaddie 2.5 står väldigt högt upp på min inköpslista under 2009, och kanske en Tom Wishon spoon och Adidas 360 2.0 golfskor och.....

2009-01-07 @ 22:04:13
URL: http://www.backspin.se
Postat av: Andreas Åman

En ny katalog! Golf Smith. Då måste jag skicka efter den :) Är ju roligare att bläddra i en papperskatalog än att klicka i en på skärmen.

Ännu har jag inte beställt något ifrån Edwin Watts men kanske blir under våren :)

2009-01-08 @ 14:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0