Let's Dance on course

Sitter med entusiasm och följer det första avsnittet av Let's Dance. Egentligen borde jag inte följa programmet för jag blir så biten. Jag blir helt tagen, tycker det är så kul att följa dessa "icke-dansares" utveckling.

Det slår mig så här mitt i programmet att dans handlar så mycket om teknik och timing. Det syns dessutom direkt att en del har takten och känslan i kroppen och andra har det inte. Är det inte på samma sätt med golfen? Det finns de som direkt "fattar galoppen" och lätt hittar rätt timing och inte har några problem med tekniken. Sedan finns de som inte alls har förutsättningarna. Alla kan dock ha roligt både på dansgolv och golfbana, oavsett förutsättningar.

Nästa gång jag kliver ut på banan ska jag försöka tänka "dans" och vara lika mjuk och ha samma timing som jag önskar att jag hade på dansgolvet. Har faktiskt vunnit en danstävling en gång. För 30 år sedan. Ricky Bruch var domare. Tungt. Undrar om tanken på den där gången på ett diskotek i Eskilstuna kan hjälpa mig på golfbanan?

(Någon som kommer ihåg vad diskoteket hette, det som under en kort tid låg invid Järntorget i Eskilstuna?)

Kommentarer
Postat av: David

Jag gillar i och för sig inte Let´s Dance, men jag har ändå teven på i väntan på golf från Hawaii :)

2009-01-09 @ 22:55:16
Postat av: Golfer

David: En timme kvar.

2009-01-09 @ 23:03:36
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: David

Jag gissar att du stannar uppe den timmen också?

2009-01-09 @ 23:19:51
Postat av: David

Jag gissar att du stannar uppe den timmen också?

2009-01-09 @ 23:21:13
Postat av: David

Dubbelpost tydligen...:)

2009-01-09 @ 23:22:06
Postat av: Virvla

jag tycker inte linda haglund borde vara med. hon är ju dopad.

2009-01-09 @ 23:38:48
URL: http://virvla.se
Postat av: Golfer

David: Nej, jag klarade inte det. Tyvärr.

---

Virvla: Nja, det vet man inget om. Hon blev frikänd av svenska friidrottsförbundet, men aldrig av det internationella förbundet. Jag tror att hon mycket väl kan vara oskyldig.

2009-01-10 @ 10:22:11
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: bombmannen

Skall bli kul och intressant att se Magnus S framöver. Han var anfådd när David interjuvade honom hos juryn efter att ha dansat vals, vilket nog är den minst anstängande av danserna dom kommer att genomföra framöver. Han var dock lite rörligare än vad jag trodde. Det är en rätt imponerande hydda han har annars.

2009-01-10 @ 11:13:21
Postat av: BaraJohan

Blå Ängeln...eller inte!

2009-01-10 @ 14:23:03
URL: http://barajohan.wordpress.com
Postat av: Golfer

BaraJohan: Ja, kanske men det ringer ingen klocka.

2009-01-13 @ 22:01:08
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0