Hit a low shooter in the rain

Drömmer mig tillbaka till Skottlandsresan. Fantastisk resa även om det regnade en del. Jag hade ändå tur med vädret, det blåste ju långt ifrån så mycket som det kan göra i Skottland. "It's not windy" fick jag höra den dagen det blåste som mest.

Mizunos webbplats kan man nu ta del av några korta instruktioner kring hur det är att spela i regn. Det viktigaste tipset som jag tycker förmedlas där är att inte låta bli att träna eller spela i regn. Om man aldrig upplever regniga dagar på banan eller träningsområdet, hur ska man då kunna bli bättre på att spela i regn. Jag spelade i regn många gånger under säsongen 2008 och visst är det skönare och roligare att spela i vacker golfväder, men regn behöver inte vara helt fel det heller.

Klicka på bilden nedan för att komma till Mizunos videoinstruktioner.



Bra tips om hur man slår bunkerslag när sanden är tung och våt eller om det är tillfälligt vatten i bunkern. Man får också tips om hur man kan träna med bara en järn 6:a, t ex får man se hur man slår en "low shooter" när det regnar. Ser enkelt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0