Vad är det som händer?

Nog ser det tungt ut för Europa just nu i Ryder Cup. Undrar egentligen varför. På något sätt är det mer "drag" i det amerikanska laget. Självklart har dom ett enormt publikstöd, men det förklarar inte varför Europa spelar mindre bra. Inte dåligt, men mindre bra. Coachingen? Är det Faldo det är fel på? Ja kanske, men inte nu i samband med tävlingen. I så fall har han gjort misstag och inte lyckats ett bygga ett lag före tävlingen. Och så kanske det är, men samtidigt tror jag inte på den förklaringen. Jag tror helt enkelt att formen (och motivationen?) hos de enskilda spelarna i det amerikanska spelarna är bättre än den hos de europeiska spelarna. Mest imponeras jag av Mickelson. När han ser så glad ut som han gör nu, då är han svårslagen.

Men den negativa trend som finns nu kan vända. Om Harrington hittar spelet, Garcia börjar sänka puttar (han är på god väg) och Karlsson hittar linjen för sina puttar, bara för att nämna några önskade förändringar...då kan Europa vinna i morgon.

Kommentarer
Postat av: Richard

Klart att jag vil att"vi" ska vinna, MEN jag tror tävlingen mår bra av att jänkarna vinner och firar på ett lätt opassande och mindre gentlemannamässigt sätt efteråt. Utan USA´s intresse så tappar Ryder Cup sin spänning tyvärr.

2008-09-21 @ 01:05:24
Postat av: Anders

Garcia har väl aldrig sänkt puttar? :) nejdå han lade ju i ett par viktiga på eftermiddagen och jag gissar att Paddy kommer kliva fram och avgöra i sista matchen. Det blir en spännande kväll ikväll.

2008-09-21 @ 09:22:00
URL: http://backspin.se
Postat av: Golfer

Richard: Det ligger något i det du säger, men så länge spelarna håller Ryder Cup högt kommer tävlingen att bestå oavsett vem som vinner. Om inte Europa vinner för länge, för då ändras nog reglerna eller nåt. Hörde att det talas om att tävlingen ska delas upp på fyra dagar. Hur ska man dela då? Kanske kommer man på en "smart" idé som förändrar hela Ryder Cup.

---

Anders: Ja, det hände ju en del efter det att jag släckt lampan igår. Nu står det ju helt klart och väger. Europa man mycket väl vinna.

2008-09-21 @ 13:26:05
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0