Early birdie

Det var inte planerat något spel den här helgen, men efter många timmar vid teven slog abstinensen till. Klockan 0800 stod jag tillsammans med klubbkamraten Christer på Kallfors första tee. Inte en kotte inom synhåll, förutom banarbetarna som singelklippte greenerna framför oss. Det gjorde att vi hade turen att slippa daggen på greenerna, men samtidigt var greenerna ruskigt snabba. Dessutom hårda. Om två veckor är det dags för finalen i SAS Masters Tour på banan. Jag antar att man nu börjat finslipningen. Greenerna är normalt snabba på Kallfors, men detta var rekord. Dessutom är ju våra greener inte de enklaste med alla onduleringar. Det blir tufft även för de duktiga spelarna på SAS Masters Tour, tror jag.

För mig var det slag- och poängmässigt ingen bra runda. Öppnade med att missa birdieputten (hade kunnat bli en riktig early birdie) på första och det är väl okej, men sedan drog det iväg med alltför många bogeys och dubbelbogeys. Inte bara pga snabba greener, men dom bidrog helt klart. Det var i alla fall en mycket skön förmiddag. Dessutom spelade Christer riktigt bra och det är alltid kul att gå med någon som lyckas väl och sänker chippar och rullar i birdies.


8:e fairway sedd från skylten vid 6:e tee

Kommentarer
Postat av: Anders

Det var ju det jag sa att man blir för sugen av att bara titta :)

2008-09-21 @ 17:31:14
URL: http://backspin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0