Ursäkta, vad är klockan?

Jag är tidsberoende. Jag kan knappt gå ett steg utan klocka på armen. Utom på semestern, för då upphör på något konstigt sätt tiden att betyda så mycket som den gör annars. Är tiden viktig är också klockan viktig. Lägga tusentals pengar på en enda klocka har jag lite svårt för även om det är ett av de få smycket vi män kan ikläda oss.

För två år sedan var jag på jakt efter en ny klocka som inte kostade lika mycket som en driver. Det slutade med att jag hittade två klockor som tillsammans var billigare än en ny driver. Nu är mina Callaway-klockor väl inkörda. De har fungerat "klockrent" såväl utanför banan till kostymen som på banan i ur och skur.


Kostymklocka


Golfklocka

Kanske är det nu dags att uppdatera klockkollektionen med en lite tuffare "mittemellanklocka" som kan funka bra till svarta jeans och kavaj.

Kommentarer
Postat av: virvla

det är definitivt dags och den var skitsnygg!!

själv funderar jag på en klassisk digital från casio :)

2008-10-28 @ 07:43:16
URL: http://virvla.se
Postat av: UTE

Snygg! och vad är priset?

2008-10-28 @ 07:48:58
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Peter

Jag har också en Callawayklocka som jag fick av deras säljare förra året. Tyvärr så använder jag inte klocka men fin är den :) Som en liten parentes så var jag ute och testade Cobras nya Drivers idag. S9 som kommer i februari kommer sälja bra tror jag, även deras kommande järn ser bra ut för medelgolfaren.

2008-10-28 @ 17:05:58
Postat av: Golfer

Virvla: Dig kan man lita på. :-)

---

UTE: Den svarta nedre kostar 200 dollar. Med frakt, tull och moms kring tusenlappen. Går troligen att hitta inom EU också och då blir nog priset något lägre. Jag köpte mina två, de övre, för sammanlagt under 2.000 kr beställda från England för två år sedan.

---

Peter:

Hallå, klart du ska använda den. S9 låter intressant. Vilken golfshop jobbande du i sa du? ;-)

2008-10-28 @ 20:21:10
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Golfer

UTE: Korrigering. Jag köpte klockorna från USA. Edwin Watts.

2008-10-28 @ 21:48:21
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0