Bang!

Igår luftade jag min Bang-driver för första gången på länge. Senast den var ute ur garderoben slog jag två av säsongens längsta drivar. Ändå åkte den in i garderoben igen för jag tyckte inte att jag hade samma säkerhet från tee med den som jag har med min G10-driver.

Igår kunde jag dock inte klaga på vare sig längd eller rakhet. Drivarna satt fint hål efter hål. Visst tappade jag någon boll ut till höger och visst tryckte jag ut någon til vänster, men som oftast satt dom i mitten av fairway med samma längd eller längre jämfört med G10:an. Jag tror det har mycket med skaftet att göra. Det är bättre känsla och tryck i Bangens Fujikuraskaft än G10:an UST-skaft.

Eftersom jag var näst intill ensam på banan kunde jag slå så många bollar jag ville på varje hål. Oftast blev det två, men på några hål upp till sju bollar.

Så här såg det ut på ett av hålen. Sju bollar ut,
fyra med samma längd och två något kortare men i samma riktning. Den sjunde tänkte jag sätta mittemellan och då blev det som det blev, jag tryckte ut den ut till vänster.


Kommentarer
Postat av: Anders T

Var det 7 drivar på bilden är du OTROLIGT säker! Jag är glad om jag pitchar 7 bollar inom det området från 50 meter... (iofs hcp 27.5)

2008-10-27 @ 20:31:41
Postat av: Golfer

Anders T: Det är dessvärre "bara" sex bollar på bilden. Den sjunde ligger 20 meter vänster, med ungefär samma längd som de två bakre. Men visst var den en god träffbild. Korta men raka är väl en ganska god beskrivning av mina drivar.

2008-10-27 @ 21:19:35
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Rootas

Jag var också där igår :D



Fett nice väder

2008-10-28 @ 09:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0