Man ska vara rädd om fötterna

Med onda fötter är det inte kul att spela golf. Minns fortfarande den gången jag "åkte på" skavsår under en runda på Torshälla GK för många år sedan. Inte kul. Och den där rundan på Azorerna. Aj, aj. Båda gångerna hade jag Nike-skor på fötterna. Att det ena paret dessutom gick sönder i sulan bidrog till mitt beslut att aldrig mer köpa Nikes golfskor.

Jag har fastnat för FootJoys skor. Mjuka och sköna. Just nu har jag tre par som jag varvar mellan. Har ytterligare ett par jag mycket väl kan använda. Och därmed försvann ursprungspoängen med det här inlägget. Det skulle nämligen handla om min kamrat UTE. Han skriver på sin blogg att han putsat sina och fru UTEs åtta par golfskor. När jag läste det kunde jag inte förstå hur man kan ha fyra par golfskor. Men nu vet jag.


Famlijen UTEs golfskor

Kommentarer
Postat av: Markus Stöld

Jag håller med om Nike, det blir det aldrig mer igen för min del.

2008-11-15 @ 00:02:16
Postat av: Andreas Åman

Ojoj... här liggar jag efter. Jag har bara 3 par skor men blir nog ett par nya till nästa säsong :)

2008-11-17 @ 12:36:52
Postat av: Ola Winberg

Till för någon vecka sedan hade jag sex par... Tog mod till mig och slängde tre av dem - så att jag kan köpa nya.

2008-11-28 @ 11:50:51
Postat av: Golfer

Ola: Mod ska belönas. ;-)

2008-11-29 @ 17:45:57
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0