Jason klarade cuten

Jason Hak 14 år klarade cuten i Hong Kong Open. Det är ju fantastiskt...galet! Nu verkar Jason vara en klok kille som förmodligen har kloka föräldrar, men det ändrar inte min åsikt att man ska hålla sig borta från tourtävlingar i den åldern.

Sedan är frågan hur gammal man ska vara innan man ger sig på att försöka få spela en tourtävling. Nog bör man ha fyllt 15 år allt, tycker jag. Det hade Sergio Garcia gjort när han 15 år och 46 dagar gammal klarade cuten i Turespana Open Mediterrania 1995. Jason är 107 dagar yngre och det gör honom för ung för att spela på touren, anser jag.

Läs mer HÄR.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sergio Garcia vann inte någon tourtävling i Spanien 1995. Han klarade cutten. I all vänlighet. /JO

2008-11-23 @ 22:46:04
Postat av: Golfer

Tack. Jag ändrade den felskrivningen.

2008-11-24 @ 08:06:31
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0